آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 31 October

توفان سندی؛ 101 کشته/چیزی شبیه میدان جنگ

توفان سندی بخشهايی از شرق آمریکا را به چیزی شبیه میدان جنگ تبدیل کرده و شمار کشته ها به 101 نفر رسیده است. توفان جریان برق را قطع و همه مظاهر عادی زندگی اعم از مدارس، پرواز هواپیماها و حمل و نقل عمومی را تعطیل کرده است.

به گزارش سی ان ان عربی، مقامات آمریکایی صبح امروز چهارشنبه اعلام کردند که قربانیان طوفان سندی تاکنون به 101 نفر رسیده است.

آمار کشته شدگان در ایالتها و مناطق نیوجرسی، نیویورک، پنسیلوانیا، مریلند، کانیتیکت، ویرجینای شمالی وغربی و کارولینای شمالی بیش از دیگر مناطق بوده است.

ویرانی های ناشی از توفان سندی در آمریکا گسترش یافته است. میلیون ها نفر در سواحل شرقی این کشور به علت توفان سهمگین سندی از نیروی برق محروم شده اند و به حمل و نقل عمومی نیز دسترسی ندارند.

شمار تلفات ناشی از توفان به چهل و هشت نفر رسیده است. برخی از قربانیان بر اثر سقوط درخت جان خود را از دست داده اند.

میزان خرابی ها در ایالت نیوجرسی بیش از مناطق دیگر است. خانه های زیادی ویران شده و قایق ها و کشتی ها در ساحل از بین رفته و مناطق کم ارتفاع زیر آب رفته اند.

توفان سندی علاوه بر به بار آوردن خرابی های گسترده در مناطق ساحلی باعث شده است زمستان زودهنگام در مناطق غیرساحلی فرا برسد. در مناطق ویرجینیای غربی بارش برف شروع شده و ارتفاع آن تاکنون به شصت سانتیمتر رسیده است.


هزينه بازسازی خسارت توفان سندی نجومی است

نگاهی به خسارات به جای مانده از توفان سندی در آمریکا، هزینه سنگین بازسازی را یادآوری می کند. توفان سندی در سواحل شرقی آمریکا، خسارات سنگینی برجای گذاشت.

گزارشگر تلویزیون بین المللی فرانسه در باره خسارات توفان در واشنگتن گفت: «واشنگتن شاهد آثار بجای مانده از توفان سندی است. دیدن بخش کوچکی از تبعات توفان؛ با توجه به این که توفان یک هزار کیلومتر از سواحل شرقی آمریکا را طی کرده است، هزینه نجومی بازسازی این خسارات را یادآوری می کند.

رئیس جمهوری آمریکا گفته است که بازسازی خسارات ناشی از توفان زمان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد و من فکر می کنم اوباما اشتباه نکرده است.»

مجری به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هفته آینده اشاره و خاطر نشان کرد، شرایط برای رای گیری چندان مهیا نیست.

گزارشگر در این باره گفت: مسئله مهم در این انتخابات برای اوباما این است که بتواند کسانی را که در انتخابات قبلی به وی رای داده اند، مجددا به تکرار رای شان متقاعد کند. این توفان ظاهرا به لغو برنامه های انتخاباتی اوباما منجر شد و او را وادار به حضور در کاخ سفید کرد. رومنی نیز دستش را روی قلبش گذاشت و گفت، به خاطر توفان و تبعات ناشی از آن مبارزات انتخاباتی اش را لغو کرده است.

توفان سندی به میت رامنی کمک خواهد کرد زیرا حضور رای دهندگان ممکن است اندک باشد و از سوی دیگر ممکن است به نفع اوباما باشد چون او را به عنوان یک رئیس جمهوری که کنترل اوضاع را در دست دارد، نشان خواهد داد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved