آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Monday 29 October

جوانان آمريکايی انگيزه‌ای برای رای دادن ندارند

جوانان آمریکایی شاید به هیچیک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای ندهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، هفده میلیون جوان آمریکایی امسال برای اولین بار به پای صندوق های رای خواهند رفت. اما امسال شور و شوقی در میان جوانان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در مقایسه با سال 2008 وجود ندارد. نبود اعتماد و سرخوردگی از سیاستمداران علت اصلی بی علاقگی جوانان به انتخابات پیش روست.

یک دانشجوی آمریکایی می گوید، من مناظره ها را دیدم اما هیچکدام مورد قبولم واقع نشدند. دشوار است بدانیم چه کسی چه کاری می خواهد انجام دهد، حقیقتا هیچکدام از این دو را دوست ندارم، اوباما چهار سال رئیس جمهور بود و امور آنطوری که می بایست پیش نرفت.

اوباما در سال 2008 توانست آراء جوانان را کسب کند اما پس از چهار سال بحران اقتصادی، رئیس جمهوری کنونی دیگر چندان مورد علاقه و توجه نسل جوان نیست.

آلن لیچمان استاد تاریخ سیاسی می گوید، اوباما در سال 2008 امید و تغییر را برای جوانان ایجاد کرد، اما دیگر چنین احساسی در بسیاری از جوانان ایجاد نمی کند، در عین حال جوانان علاقه ای هم به میت رامنی ندارند.

جمهوریخواهان تلاش بسیاری برای جمع آوری سرخوردگان سیاست های اوباما به کار گرفته اند اما تاکنون موفق نبوده اند. از دید جوانان آمریکایی، رامنی با واقعیت ها فاصله دارد و در زمینه اجتماعی پسرو محسوب می شود.

آراء باراک اوباما در میان جوانان دوازده درصد بیش از میت رامنی است. اما اوباما نباید از این مسئله خشنود باشد زیرا ابتدا باید دید آیا جوانان در انتخابات شرکت می کنند؟

یک دانشجوی آمریکایی می گوید، من در سال 2008 به اوباما رای دادم اما امسال فکر نمی کنم رای بدهم.

یک جوان دیگر می گوید، ما احساس می کنیم ناتوانیم به همین علت تصمیمی برای رای دادن نداریم. دوستم هم نمی خواهد رای دهد.

عدم مشارکت در انتخابات اصلی ترین دشمن نامزد حزب دموکرات است. زیرا تنها پنجاه و پنج درصد جوانان طرفدار اوباما اعلام کردند در ماه نوامبر به پای صندوق های رای خواهند رفت.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved