آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 28 October

تولید ملی و ماموران خرید پورسانت بگیر

امروزه 60 درصد بنگاههای اقتصادی کشور در حالت رکود و بحران هستند و روزهایی را پشت سر می گذارند که هر لحظه امکان دارد بگویند فلان کارخانه یا واحد بزرگ و کوچک صنعتی با بحران رو به رو شده یا در معرض نابودی قرار دارد

موید حسینی صدر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، با تاکید بر تبعات بی توجهی به تولید داخلی گفت: تبعات بی توجهی به تولید آشکار است. امروزه 60 درصد بنگاههای اقتصادی کشور در حالت رکود و بحران هستند و روزهایی را پشت سر می گذارند که هر لحظه امکان دارد بگویند فلان کارخانه یا واحد بزرگ و کوچک صنعتی با بحران رو به رو شده یا در معرض نابودی قرار دارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بسیاری از بنگاههای اقتصادی کشور به دلیل زد و بندهای دولتی با بحران رو به رو شده اند ، گفت: اکنون یک قانون نانوشته ای در بین ماموران خرید دستگاههای دولتی و خصوصی داریم که تعداد قابل توجهی از آنها ، بابت هر خریدی که انجام می دهند، درصدی را به عنوان پورسانت از فروشنده می گیرند.

وی با انتقاد از ضعف دستگاههای نظارتی گفت: دریافت پورسانت باعث می شود که هر کس درصد بیشتری به مامور خرید بدهد، کالایش را هر چقدر هم بی کیفیت باشد، بفروشد و این یکی از جدی ترین و بحث برانگیزترین مسایل اقتصاد و صنعت کشور است.

نماینده خوی با تاکید بر اینکه امروزه هیچ فردی از مامور خرید بازخواست نمی کند که چرا فلان کالا را از فلان کشور خریده است ، گفت: هیچ مسوول دولتی از مامور خریدش نمی پرسد آیا آن کالایی که از نوع خارجی و از کشور خارجی خریده، در ایران وجود دارد و آیا تولید کننده ایرانی مشابه آنرا تولید کرده است؟

وی با ابراز تاسف از اینکه هیچ مسوولی به دنبال این نیست که چرا فلان کالای مورد نیاز با آن قیمت بالا وارد دستگاه دولتی شده است گفت: این در حالی است که همان کالا می توانست بسیارپایین تر از اینها و از تولید کننده ایرانی خریداری شود؟

حسینی صدر در پاسخ به اینکه آیا مورد خاصی سراغ دارید گفت: بی دلیل حرف نمی زنم. کافی است به ادارات سری بزنید تا مصداق های آنرا ببینید.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه امروزه برخی ماموران خرید دارایی های کلانی دارند ، گفت: هیچ کس نمی پرسد که این مامور خرید با حقوق ثابت این دارای کلان را از کجا آورده؟ اما شک نکنید که پورسانت خریدهایش را به خوبی گرفته است.

عضو کمیسیون صنایع تاکید کرد: برای اثبات این ادعا، یک مسوول متعهد و یک همتی میخواهد تا تمام ماموران خرید را کنترل کند تا پس از بررسی عملکرد آنان، بتوان از ادامه این معضل اقتصادی جلوگیری کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved