آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 5 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Friday 26 October

میت رامنی و جلب حمایت رای دهندگان زن

به گزارش سی ان ان، نظرسنجی که توسط واشنگتن پست و ای بی سی نيوز به عمل آمده، نشان می دهد که اکنون ميت رامنی با 3 امتياز از اوباما پيشی گرفته و برای اولين بار به رقم 50 درصد رسيده است.

روزنامه آمریکايی کریستین ساینس مانیتور نیز در شماره امروز خود نوشت، رامني توانست در رقابت هاي انتخاباتي از اوباما پيشي بگيرد

این روزنامه نوشت، تمرکز میت رامنی نامزد جمهوری خواه بر مسائل اقتصادی، در پیشی گرفتن وی از باراک اوباما در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری نقش مهمی دارد.

بر اساس نظرسنجی آسوشیتدپرس، فاصله میان باراک اوباما رئیس جمهور و میت رامنی نامزد جمهوریخواه در جلب حمایت رای دهندگان زن در انتخابات ریاست جمهوری از بین رفته است.

بر اساس این نظرسنجی نه تنها رامنی در جلب حمایت زنان موفقت بوده است بلکه با حمایت چهل و نه درصدی رای دهندگان مرد نیز از اوباما با چهل و پنج درصد پیش افتاده است.

باید خاطر نشان کرد رقابت این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری بسیار نزدیک است. رامنی توانسته است چهل و هفت درصد و اوباما چهل و پنج درصد حمایت رای دهندگان آمریکایی را به نفع خود جلب کنند.

به نوشته کریستین ساینس مانیتور، نظرسنجی های دیگری که توسط شبکه خبری ان بی سی و روزنامه واشنگتن پست انجام شده است نشان می دهد اوباما با پنجاه و شش درصد در مقابل چهل و یک درصد در میان رای دهندگان زن، پانزده درصد از رامنی پیش است.

البته رامنی توانسته است حمایت رای دهندگان مرد بیشتری را به خود جلب کند. رامنی با پنجاه و هفت درصد در مقابل چهل درصد از اوباما در جلب حمایت رای دهندگان مرد پیش است.

در کل می توان گفت رامنی با چهل و نه درصد از اوباما با چهل و هشت درصد در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش افتاده است.

با در نظر گرفتن اختلاف های بسیار نتایج نظرسنجی های مختلف، این سوال مطرح می شود که چرا این نتایج تا این حد با یکدیگر تفاوت دارند؟

کارشناسان تحلیل نتایج نظرسنجی ها معتقدند، هر موسسه نظرسنجی شیوه خاص خود را برای انجام نظرسنجی دارد، بنابراین نباید آنها را با یکدیگر مقایسه کرد.

بدون در نظر گرفتن شیوه های مختلف انجام نظرسنجی ها باید اذعان کرد اوباما نمی تواند شکست خود در از دست دادن حمایت زنان را که همواره نامزدهای دموکرات از سال 1980 از آن بهره برده اند را جبران کند.

البته رامنی کمتر از اوباما به خواسته های زنان در رقابت های انتخاباتی تمرکز دارد. بیشترین تمرکز ستاد انتخاباتی رامنی به مسائل اقتصادی آمریکا است.

بر اساس نظرسنجی که موسسه تحقیقاتی گالوپ اخیرا انجام داده است، اقتصاد بزرگ ترین دغدغه رای دهندگام مرد آمریکا است و بر همین اساس است که رامنی از حمایت بیشتری در میان مردان برخوردار است.

در این نظرسنجی از هر چهار مرد، سه نفر آنها در پاسخ به سئوالی درباره مهمترین مسئله در انتخابات ریاست جمهوری، اشتغال و اقتصاد را مهمترین موضوع اعلام کرده اند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved