آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 5 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Friday 26 October

مسیر رابطه جمهوری اسلامی با آمریکا بسته می‌ماند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران کسی درباره مذاکره با آمریکا ورود نکرده است، افزود: مذاکره و برقراری رابطه با آمریکا در چارچوب اختیارات رهبر معظم انقلاب است.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره اظهارات مقامات آمریکا مبنی بر درخواست ایران برای آغاز مذاکره با این کشور، گفت: مذاکره و برقراری رابطه با آمریکا در چارچوب اختیارات رهبر معظم انقلاب است و هیچ شخص دیگری در هیچ رده‌ای نمی‌تواند درباره این موضوع در ایران اظهار نظر کند.

نماینده ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، درباره دلایل طرح موضوع مذاکره ایران با آمریکا از سوی مقامات واشنگتن، تصریح کرد: مطرح کردن این موضوع از سوی آمریکا ناشی از تبلیغات رسانه‌ای و موج‌سازی‌های جدید این کشور است.

وی درباره سناریو پشت پرده خبرسازی‌ها مقامات آمریکایی، افزود: داستان واقعی تبلیغات منفی آمریکا مبنی بر مذاکره با ایران، این است که نشان دهند امروز ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران از تحریم‌های ناعادلانه غرب شکست خورده و اکنون به دنبال مذاکره با آمریکا هستند.

نقوی حسینی با بیان اینکه مقامات آمریکا حقیقت پشت‌پرده حرف‌های خود را بیان نمی‌کنند، تاکید کرد: مقمات آمریکا با این اظهارات می‌خواهند نشان دهند اعمال تحریم‌های ناعادلانه ضد ایران در چند ماه اخیر باعث شده تا جمهوری اسلامی اکنون در موضع مذاکره با آمریکا قرار بگیرد.

نماینده ورامین و پیشوا در مجلس، یادآور شد: سیاست‌مداران آمریکا با این اظهارنظرها می‌خواهند این تفکر را القا کنند که ایران ناتوان شده و با اعمال تحریم‌ها اکنون شکست خورده است.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران کسی درباره مذاکره با آمریکا ورود نکرده است، توضیح داد: عزم و اراده ایران بر ایستادگی مقابل آمریکا در جهت احقاق حقوق مردم استوار است و امروز با وجود تحریم‌ها مردم ایران اسلامی قوی‌تر شده‌، مقاومت آنها بیشتر شده و از هیچ تحریم و تهدیدی هم نمی‌ترسند.

نقوی حسینی القا آمریکا مبنی بر مذاکره با ایران را راه‌اندازی یک جنگ رسانه‌ای خواند و گفت: ایران به هیچ عنوان درخواست مذاکره با آمریکا را مطرح نکرده است و بارها اعلام کرده تا وقتی آمریکایی‌ها خوی سلطه‌گری، تجاوزگرانه و مداخله جویانه خود را ادامه دهند و حقوق ملت ایران را زیر پا بگذارند، مسیر رابطه بسته می‌ماند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved