آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 3 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 24 October

آخوند لاريجانی: احمدی نژاد فهم درستی از قانون ندارد

رئيس قضاييه رژيم با حمله به احمدی نژاد بخاطر نامه نگاری اخیر او گفت، اين جانب به مصلحت نمی دانم که اين گونه نامه نگاری ها علنی باشد؛ جلسه سران قوا به منظور بررسی و حل و فصل همين مسائل است که در مواردی هم مطالب جدی در آن مطرح شده است و اشاره به حقوق اساسی ملت بهانه ای برای علنی شدن اين مسائل نيست.

وی افزود، اگر موارد مطرح شده در اين نامه که برداشتی نادرست از وظايف رؤسای قوای سه گانه و حدود و ثغور وظايف است، پاسخ داده نشود ممکن است برخی ذهنها گمان کنند که موارد مطرح شده منطبق با قانون است.

آخوند لاريجانی در ادامه گفت، اگر ادعا شود که احمدی نژاد حق دارد بدون هماهنگی و اجازه دستگاه قضايی به زندانها سر بزند اين خلاف قانون اساسی است.

آخوند لاريجانی تأکيد کرد، ما هيچ گاه نگفته ايم که رئيس جمهور نمی تواند به زندانها سر بزند بلکه پاسخ ما اين بود که به دليل وجود پاره ای اوهام و شبهات و شائبه ها که ممکن است در ذهن مردم پيش آيد به مصلحت نيست که در حال حاضر اين ديدار انجام شود و هرگاه قوه قضاييه مصلحت دانست هماهنگی های لازم برای اين ديدار را انجام می دهد.

آخوند لاريجانی تأکيد کرد، رئيس جمهور نبايد گمان کند که حق الزام نسبت به ساير قوا را دارد، يا تصور کند که می تواند بدون اذن قوه قضاييه از دادگاهها و زندانها بازديد کند.

وی نامه اخير احمدی نژاد را دستمايه و خوراک خبری رسانه های ضدانقلاب و دشمنان نظام توصيف کرد و گفت، جمله ها و کلمات ايشان دستمايه رسانه های غربی شده و حال می پرسند و ادعا می کنند که ببينيد در زندان های ايران چه خبر است که رئيس جمهور هم نمی تواند از آن بازديد کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved