آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 3 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 24 October

نظر سه تن از مراجع حکومتی در باره کنترل جمعيت

آيات عظام لطف الله صافي‌گلپايگاني ، ناصر مکارم‌ شيرازي و حسين نوري همداني از مراجع عظام تقليد در قم در پاسخ به استفتايي، نظر خود را در باره کنترل جمعيت بيان کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در اين استفتاء آمده است: در وضعيت کنوني با توجه به سوء استفاده مشرکان و مخالفان اهل ‌بيت‌(ع) از طرح کنترل جمعيت، وظيفه دولتمردان، رسانه‌ها، مطبوعات، اساتيد حوزه و دانشگاه، نويسندگان و گويندگان و تمام ارادتمندان مکتب اميرالمومنين‌(ع) و فرزندان معصوم (ع) ايشان و پيروان ولايت فقيه که ادامه ولايت اميرالمومنين‌(ع) است، به منظور تحکيم بنيان خانواده‌ها و حفظ بافت سياسي و اجتماعي کشور اميرالمومنين‌(ع) چيست؟

آيت‌الله صافي گلپايگاني در پاسخ به اين استفتاء اعلام کرد: در اسلام و تعاليم سازنده آن که همه جوانب حيات بشر را شامل است،‌ داشتن اولاد و فرزندان متعدد مورد تشويق و ترغيب است و تا حدي تاکيد شده است که حضرت رسول اکرم‌(ص) به کثرت امت خود بر امم ديگر مباهات مي‌فرمايند، ثواب‌هايي که در توليد مثل و تربيت اولاد براي پدر و مادر مقرر شده است، به قدري جالب و عظيم است که سزاوار نيست والدين با جلوگيري در بارداري، از اين همه ثواب خود را محروم سازند و آن را کنترل کنند .

آيت‌الله مکارم ‌شيرازي نيز در پاسخ اين استفتاء بيان کرده است: در تمام مواردي که کنترل مواليد سبب تغيير بافت جمعيت و ضربه زدن به مباني مکتب اهل ‌بيت‌(ع) مي‌شود، همه وظيفه دارند در حد توان خود جلوي اين معضل را بگيرند .

همچنين در پاسخ آيت‌الله نوري‌ همداني آمده است: در چنين شرايطي وظيفه پيروان اهل‌ بيت‌(ع) اين است که با رعايت موازين شرعي و مقررات حکومت اسلامي، از امکانات خود استفاده کنند و اجازه ندهند چنين امري واقع شود و مسئولان و رسانه‌ها و دانشمندان وظيفه دارند مردم را آگاه کنند و خطر آن را براي مردم توضيح دهند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved