آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 2 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 23 October

كارخانـه‌ها از حالت نیمه‌تعطیل به حالت تعطیل درآمده‌اند

.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای هیأت مدیره تعاونی و سندیكای صنایع كنسروسازی كشور، صنایع غذایی را از حساس‌ترین بخش‌های اقتصادی كشور كه تولیدات آن به طور مستقیم در زندگی روزمره مردم تأثیرگذار است، دانست و تأكید كرد: تأمین مواد غذایی در اولویت قرار داشته و هرگونه آسیبی در بخش كشاورزی مشكل‌آفرین خواهد بود.

به گزارش ایلنا،آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: اخلاق به عنوان محور زندگی انسان‌ها بر سه پایه عقاید، احكام و مسائل اخلاقی استوار است و مسئولان باید با ایجاد همدلی و وحدت، با اعلام واقعیت‌های موجود و به دور از آمار و ارقام شعاری، اعتماد مردم به نظام را تقویت كنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ثبات اقتصادی پایدار را ركن اساسی هرگونه سرمایه‌گذاری و كارآفرینی خواند و تصریح كرد: آنچه در بازار ارز كشور اتفاق افتاد، آثار منفی در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی از جمله واردات و صادرات و سرمایه‌گذاری گذاشته است و این تجربه به ما نشان داد كه باید از تصمیمات شتاب‌زده پرهیز كنیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: حمایت صحیح از تولیدكنندگان منجر به افزایش كمّی و كیفی محصولات و در واقع جلب رضایت مصرف‌كنندگان خواهد شد و شرایط فعلی كشور نیازمند توجه ویژه به تولید و تولیدگران است.

در ابتدای این دیدار آقای احمد آزادمرد، رئیس هیأت مدیره تعاونی و سندیكای صنایع كنسروسازی كشور به تشریح مشكلات این صنعت و تأثیر هدفمندی یارانه‌ها در افزایش قیمت ناشی از نوسانات ارزی اشاره كرد و گفت: صنایع غذایی كشورهمگام با سایر صنایع از آنچه كه در بازار ارز اتفاق افتـاده است، رنج بسیار مـی‌برند به طوری كه بسیاری از كارخانـه‌ها و خطـوط تولید از حالت نیمه‌تعطیل به حالت تعطیل درآمده‌اند.

آقای قدس طینت یكی دیگر از تولیدكنندگان مواد غذایی نیز با اشاره به عبور افتخارآمیز از نابسامانی‌های به وجود آمده در بخش اقتصاد در طول هشت سال دفاع مقدس، عدم وجود وحدت مدیریتی و فرماندهی در بخش تولیدی كشور را در به وجود آمدن این نابسامانی‌ها مؤثر دانست و گفت: هزینه‌های واحدهای بسته‌بندی بیش از تولید مواد غذایی بوده و امروزه با مشكل نوسانات قیمت تولیدات بسته‌بندی مواجه هستیم.

آقای مرتضوی عضو خانه صنعت و معدن و رئیس هیأت مدیره كانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران نیز با اشاره‌ای كوتاه به معضلات و مشكلات تولیدكنندگان خطاب به آیت‌الله هاشمی گفت: صبر و استقامت جناب‌عالی در كنار افتخارات گذشته مدیریتی و مبارزاتی بر ما ثابت شده است، چون همواره سنگ صبور تولیدكنندگان، صنعتگران و به‌تبع آن مصرف‌كنندگان كه غالباً اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، می‌باشید.

همچنین آقای فروتن یكی از صنعتگران و تولیدكنندگان باسابقه كشور، با ارائه آماری از وضعیت تولید در كشور گفت: واحدهای تولیدی در سالهای اخیر به طور جدّی آسیب دیده است.

آقای فتح‌اللهی نائب رئیس هیأت مدیره تعاونی و سندیكای صنایع كنسروسازی كشور نیز با ارائه آمار و ارقامی از میزان درآمد نفتی در دوره‌های مختلف كه در دهه اخیر به بیش از 600 میلیارد دلار رسیده است، از اینكه حمایت از تولیدكنندگان و صنعتگران كشور تنها در حد شعار باقی مانده است، انتقاد كرد و گفت: بازگشت اعتماد بین تولیدكننده و مصرف‌كننده منجر به كسب اعتبار می‌گردد و این امری است كه كسب مجدد آن نیازمند گذشت زمانی طولانی است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved