آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 21 October

سرمایه های عظیمی به دلیل بی برنامگی به هدر رفت

مشکلات بیشتر به دلیل خود تحریمی است تا تحریم های خارجی. تحریم ها مربوط به چندسال گذشته نمی شود. کشور ما 30 سال است که در تحریم است. در این سالها تحت فشار بوده ایم. در زمان جنگ برای تامین سیم خاردار هم در مضیغه بودیم. دشمنان ما همان دشمنان گذشته هستند و چیزی اضافه نشده است. باید تدبیر کرد. مسئولان بدانند که باید برنامه ریزی داشته باشند و باید با استفاده از این فرصت به دنبال بازسازی باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تابناک نماینده اسداباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اقتصاد کشور مشکل مدیریتی است. برنامه مشخص و مدونی برای کنترل قیمت ها، ارز، پایداری ارزش پول ملی وجود ندارد و اتفاقاتی که اکنون رخ داده است به این دلیل است که تصمیمات مسئولان لحظه ای و خلق الساعه است. این نیست که بر اساس برنامه کار به پیش برود و استراتژی داشته باشیم.

بهروز نعمتی درباره وضعت نابسامان اقتصادی کشور با بیان مطلب بالا به خبرنگار تابناک گفت: زمانیکه برنامه محور نباشیم وقوع چنین اتفاقاتی طبیعی است. از طرف دیگر تیم اقتصادی دولت به شدت ضعیف است و با این اوصاف یک روز مشکل مرغ خواهیم داشت و روز دیکر مشکل تخم مرغ و ارز و مسکن و....
وی با اشاره به تاکیدات اقتصادی مقام معظم رهبری در سالهای اخیر گفت: متاسفانه در عمل توفیقی در دولت ندیده ایم. رهبر انقلاب از 5 سال پیش دغدغه هایی را مطرح کردند، اما دولت به جای برنامه ریزی و چاره جویی به دنبال به تاخیر انداختن و پشت گوش انداختن مشکلات بود.
نعمتی افزود: دولت آمارهایی در زمینه های مختلف از جمله تورم، بیکاری و ... ارائه داده است، اما واقعیت های کشور اینگونه نیست. در جامعه با لشکر عظیمی از بیکاران مواجه هستیم که پایبند به نظام و غالبا تحصیل کرده هستند، اما چون برای آینده آنها برنامه ریزی نکرده ایم، بیکار مانده‌اند و بر اساس قانون خودساخته ای که می گویند "کسی که 2 ساعت در هفته کار داشته باشد بیکار نیست" بسیاری از افراد بیکار جزو آمار بیکاران محاسبه نمی شوند. این آمارهای غلط باعث سرخوردگی مردم می شود.
این نماینده مجلس اظهار داشت: دولت نمره قابل قبولی نگرفته است و سرمایه های عظیم کشور نیز به دلیل بی برنامگی به هدر رفت و فرصت ها تبدیل به تهدید شده است. درآمد ارزی کشور در سالیان اخیر فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در زیر ساخت های اقتصادی و صنعتی کشور بود، اما امروز شاهد تورم افسار گسیخته ای هستیم که نتیجه بی برنامگی های دولت است.
وی ادامه داد: هر دولتی که پس از این دولت بیاید باید برنامه محور باشد تا فرد محور. مردم ما کسی را که به دنبال ثابت کردن خود باشد، قبول نخواهد کرد. مردم فرد محوری را نمی خواهند. دولت باید به عنوان یک تیم و گروه عمل کند و با تدبیر جمعی به اداره کشور بپردازد.
نماینده اسداباد درباره تولید در کشور و ضرورت حمایت از تولیدکنندگان نیز گفت: در کمیسیون صنایع جلسه ای با مدیر عامل ایران خودرو داشتیم و وی اعلام کرد که در حال حاضر با 40 درصد زیر ظرفیت کار می کنند در صورتی که بیش از 50 مصاحبه از مدیر عامل ایران خودرو شنیده ام که گفته است ایران خودرو خودکفا شده است. بنابر این یکی از دو گفته وی اشتباه است. اگر ایران خودرو در تولید خودرو خودکفا شده باشد، کاهش ظرفیت تولید به معنای مدیریت نادرست این مجموعه است. دوستان به دنبال دریافت وام‌های کلان هستند تا مشکلات مجموعه خود برطرف کنند، اما باید این را بدانند که مدیریت وامی مربوط به دهه 50 و 60 است. امرزو مدیریت خلاق و پویا و تولید محور نیاز داریم.

نعمتی افزود: مشکلات بیشتر به دلیل خود تحریمی است تا تحریم های خارجی. تحریم ها مربوط به چندسال گذشته نمی شود. کشور ما 30 سال است که در تحریم است. در این سالها تحت فشار بوده ایم. در زمان جنگ برای تامین سیم خاردار هم در مضیغه بودیم. دشمنان ما همان دشمنان گذشته هستند و چیزی اضافه نشده است. باید تدبیر کرد. مسئولان بدانند که باید برنامه ریزی داشته باشند و باید با استفاده از این فرصت به دنبال بازسازی باشند.
وی تصریح کرد: اگر گوش شنوا داشته باشیم کلام رهبر انقلاب برایمان کافی است، اما متاسفانه برخی ها با خواندن چند کتاب گمان می کنند علامه دهر شده اند. اگر در سالهای گذشته به فرمایشات رهبری توجه می کردیم امروز باید به سمتی می رفتیم که ارزش پول ملی ما بسیار بالاتر از چیزی می بود که امروز هست.
نعمتی درباره سوال از رئیس جمهور و ضرورت تعامل بین قوا گفت: تاکیدات رهبری به مسئولان به این معنا نیست که از وظایف قانونی خود چشم پوشی و کوتاهی کنند. شرایط مجلس نهم با مجالس گذشته متفاوت است. طرح کنونی سوال از رئیس جمهور یک سوال سیاسی نیست بلکه صد درصد اقتصادی است و با توجه به اینکه مجلس وزیر اقتصاد، وزیر صنعت و معدن، وزیر کشاورزی و رئیس کل بانک مرکزی را در مورد بحث ارز و گرانی ها به مجلس فراخواند و از توضیحات این مسئولان قانع نشد و تمام این افراد به نوعی آدرس شخص رئیس جمهور را دادند، نمایندگان نیز از حق خود و مردم دفاع خواهند کرد و سوالات خود را از رئیس جمهور خواهند پرسید.
وی درباره گرانی ها نیز گفت: تامین مخارج زندگی در شرایط کنونی بسیار سخت است و گرانی فشار مفرطی به مردم وارد می کند. متاسفانه مدیریت های ما مدیریت های نامناسبی است. امروز به مدیرانی نیازمندیم که ضمن نگاه توسعه ای از ریخت و پاش ها جلوگیری کنند و در برنامه ریزی های خود حالت انبساطی را در نظر بگیرند. اگر مدیریت صحیح انجام شود با همین شرایط می توان زندگی مناسبی برای مردم فراهم کرد، اما به دلیل عملکرد جزیره ای مدیران و سوء مدیریت، مردم در سختی و فشار هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved