آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 28 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Friday 19 October

امام جمعه: آرزوی تسلیم شدن ما را به گور خواهید برد

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به دنیای استکبار گفت: ملت ایران سختی ها را تحمل کرده، مشکلات را دیده است ولی فرسوده شدنی نیست؛ ملت ایران به فضل الهی شما را فرسوده خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله ˈسیداحمد خاتمیˈ در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با یادآوری تحریم های اخیر اتحادیه اروپایی علیه ملت ایران، اظهار داشت: بسیاری از این تحریم ها شعاری است ولی نفس آنها انتقام از یک ملت است که چرا انقلاب کردید؟ چرا دست غارتگر را قطع کردید؟ چرا در برابر زیاده خواهی های استکبار ایستاده اید؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اتحادیه اروپا نباید مدعی استقلال از آمریکا باشد، افزود: کشورهای اروپایی با این تحریم ها پرونده خود را نزد ملت ایران سیاه تر می کنند زیرا ملت ایران می دانند که این میراژهای فرانسوی بود که مناطق مسکونی را در طول سال های جنگ تحمیلی بمباران می کرد.

وی افزود: ملت ایران به یاد دارند که این بمب های شیمیایی دولت آلمان بود که بسیاری از عزیزان ما را به شهادت رساند و بسیاری از جانبازان عزیز ما نیز اثر این جنایات آلمان را با خود دارند.

امام جمعه موقت تهران اعطای جایزه نوبل به اتحادیه اروپا را ˈخنده دارˈ توصیف کرد و گفت: به این بهانه جایزه صلح نوبل را به این اتحادیه داده اند که در طول شش دهه گذشته در هیچ جنگی شرکت نداشته که البته این دروغی بزرگ است؛ آیا اتحادیه اروپا در جنگ با صدام وارد نشد؟ آیا در اشغال عراق و افغانستان وارد نشد؟ و آیا اروپاییان هزاران انسان را در الجزایر نکشتند؟

*** راهبردهای شش گانه دشمنان تا انتخابات

عضومجلس خبرگان رهبری یادآورشد: به نظر می رسد دشمنان تا زمان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده راهبردهایی شش گانه در نظر دارند که بنده به عنوان هشدار آنها را می گویم.

آیت الله خاتمی، ˈتشدید فشارها تا زمان انتخاباتˈ را نخستین راهبرد دشمنان در برابر ملت ایران عنوان و خاطرنشان کرد: می خواهند تا انتخابات آنچه که می توانند بر فشارها بیافزایند تا بر انتخابات یازدهم ریاست جمهوری تاثیرگذار باشند تا به امید ناکامشان در تغییر ساختار حکومت دست یابند.

وی تصریح کرد: من به دشمنان خارجی و دوستان آنها در داخل می گویم که هواداری مردم از نظام سیاسی نیست که بتوانند با بازی های سیاسی مردم را از نظام جدا کنند بلکه اعتقادی است و به فضل خداوند کم شدنی نیست.

امام جمعه موقت تهران، ˈبحرانی جلوه دادن شرایط کشورˈ را راهبرد دوم دشمنان تا زمان انتخابات اعلام کرد و افزود: در هفته های گذشته برخی از سیاسیون با واژه هایی نظیر سرشکستگی سیاسی، وارونگی سیاسی، بی هنجاری سیاسی قصد دارند وانمود کنند کشور بحرانی است به فضل خداوند می گویم در کشور مشکل هست ولی بحران نیست. اگر به راستی بدنبال بحران هستید باید به کشورهای اروپایی یک سری بزنید.

آیت الله خاتمی، راهبرد سوم دشمنان تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را ˈالقای یاس و ناامیدی بخصوص بین جوانانˈ بیان کرد و گفت: دشمنان می خواهند این گونه القا کنند که از این گردنه نمی توانیم بگذریم اما ملت ما گردنه های سخت تری را پشت سر گذاشته است وهمان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ملت ایران امروز بیش از هر زمان دیگری در برابر دشمن احساس قدرت می کند و این احساس متکی به واقعیات است.

وی، ˈفضا سازی ناحق پیش از فرارسیدن انتخاباتˈ را چهارمین راهبرد دشمنان در برابر ملت ایران تا زمان انتخابات ریاست جمهوری ذکرو تصریح کرد: پیش از فرارسیدن انتخابات 88 برخی زمزمه تقلب در انتخابات را سر دادند ولی رهبر معظم انقلاب اسلامی اول فروردین سال 88 هشدار دادند که این موضوع توطئه است که تحقق یافت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همان جریانی که شعار انتخابات آزاد را سر می داد بدنبال آن است که بگوید انتخابات قبلی آزاد نبود، تاکید کرد: اگر در انتخابات آتی نامزد این جریان پیروز شود، می گویند انتخابات آزاد بود ولی اگر مردم به نامزد آنها رای ندهند، می گویند انتخابات آزاد نیست؛ انتخاباتی از نظر آنها آزاد است که نام نامزدهای آنها از صندوق بیرون بیاید.

آیت الله خاتمی ادامه داد: آن کسانی که به سمت التهاب آفرینی می روند همان کسانی هستند که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است. در طول 33 سال گذشته انتخابات سالم و آزاد بوده، هست و خواهد بود.

وی همچنین شعارهای مطرح شده از سوی این دسته از افراد را برای فضا سازی و التهاب آفرینی در کشور دانست.

وی راهبرد پنجم دشمنان را ˈالقای اعمال تحریم ها به دلیل فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمانˈ دانست و اظهار داشت: می خواهند این گونه وانمود کنند که اگر ما از فعالیت های هسته ای دست برداریم، مساله تمام می شود در حالی که این تحریم ها از سال 59 شروع شد که در آن زمان اساسا ایران فعالیت هسته ای نداشت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، راهبرد ششم را این موضوع عنوان کرد که دشمنان بدنبال این هستند که وانمود کنند ایران میز مذاکره را ترک کرده است.

آیت الله خاتمی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه میز مذاکره را ترک نکرده است، گفت: انتشار شایعات و دروغ یکی از راهبردهای دشمن پیش از انتخابات است و می گویند ایران میز مذاکره را ترک کرده است در حالی که ما هیچ وقت میز مذاکره را ترک نکرده ایم.

وی تصریح کرد: شما میز مذاکره ای می خواهید که خروجی آن تسلیم ملت ایران باشد اما این آرزو را به گور خواهید برد.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری فرمایشات اخیر حضرت آیت الله خامنه ای در سفر به استان خراسان شمالی افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند شما کوچک تر از آن هستید که ملت مبارز، بصیر و مقاوم ایران را به زانو در آورید.

*** استقبال از رهبر معظم انقلاب اسلامی در خراسان شمالی مکتبی بود

آیت الله خاتمی، استقبال باشکوه مردم استان خراسان شمالی از حضرت آیت الله خامنه ای را در دو بخش شکلی و محتوایی قابل تحلیل دانست و گفت: انصافا در بخش شکلی این سفر از سفرهای کم نظیر بود که استقبال بسیار باشکوهی از سوی مردم این استان از رهبر معظم انقلاب اسلامی به عمل آمد.

وی با بیان این که تمامی قومیت ها از جمله کرد، تات، ترک ، ترکمن و مذاهب اسلامی از جمله شیعه و سنی با محوریت رهبر معظم انقلاب اسلامی در استقبال از ولی فقیه نقش آفرینی کردند، تصریح کرد: یکی از نکات این سفر حضور با شکوه نسل سومی ها و نسل چهارمی بود که با عشق و ارادت به استقبال ولی فقیه خود آمده بودند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: این استقبال تنها استقبال از یک رهبر سیاسی نبود بلکه استقبال از رهبر معظم انقلاب اسلامی مکتبی بود؛ زیرا مردم ولی فقیه خود را نایب امام زمان (عج) می دانند.

آیت الله خاتمی، استقبال باشکوه مردم استان خراسان شمالی از حضرت آیت الله خامنه ای در مقطع کنونی را معنادار دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان امیدوار بودند تحریم ها تاثیر گذار باشد و ذره ای از استقبال از رهبر معظم انقلاب اسلامی کم شود اما به حمدالله باشکوه ترین مراسم در تاریخ استان خراسان شمالی با استقبال از ایشان شکل گرفت.

وی اظهارداشت: این استقبال یک پیام داشت و آن این است که شما تحریم می کنید، جنگ اقتصادی به راه می اندازید اما مردم پیمان خون با نظام خود بسته اند و با تمام توان خود پای نظام اسلامی ایستاده اند؛ مردم از نماد نظام که ولی فقیه و شخص رهبری هستند، دفاع می کنند.

*** ˈسبک زندگیˈ مهم ترین بخش فرمایشات رهبری در استان خراسان شمالی

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین درمورد بخش محتوایی سفر حضرت آیت الله خامنه ای به استان خراسان شمالی گفت: انصافا رهبر معظم انقلاب اسلامی رهنمودهایی جدیدی در عرصه های مختلف از توطئه های دشمنان و از تسلیم ناپذیری ملت ایران در برابر این توطئه ها ارایه کردند و درباره مساله انتخابات مطالب مهمی فرمودند.

آیت الله خاتمی، مهم ترین بخش از فرمایشات رهبرفرزانه نقلاب اسلامی در استان خراسان شمالی را درمورد ˈسبک زندگیˈ دانست و افزود: نخبگان حوزوی، دانشگاهی و عموم مردم لبیک بگویند تا نماد اسلامی شدن سبک زندگی مشخص شود؛ امیدوارم همه مخاطبین سخنان رهبری نگذارند این رهنمودها زمین بماند.

*** تشکر از اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی

وی در بخش دیگری از این خطبه از شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکر کرد که در راستای تولید نسل و افزایش زاد و ولد مشوق هایی را اعلام کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: باید چند برابر مشوق هایی که در گذشته برای کاهش زاد و ولد تصویب شده بود، مشوق هایی در نظر گرفته شود تا تکثیر نسل که یک ضرورت است، افزایش یابد.

*** انتقاد از قطع برنامه های برون مرزی صدا و سیما از سوی اروپا

آیت الله خاتمی با بیان این که پخش برنامه های برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با دستور مستقیم اتحادیه اروپایی از ماهواره یوتل ست قطع شده است ، گفت: اتحادیه اروپا وقتی که دید در دنیا آبرویش رفته، این موضوع را تکذیب کرد در حالی که آنها دستور دادند.

وی با طرح این سوال که هدف اتحادیه اروپا از قطع پخش برنامه های برون مرزی صدا و سیما چه بوده است ؟ ، افزود: به پیامبر عظیم الشان اسلام توهین می کنید می گویید آزادی بیان، کاریکاتورهای موهن از پیامبر اعظم می کشید می گویید آزادی بیان اما تحمل چند شبکه مستقلی را که حقایق را می گویند ، ندارید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اقداماتی که مشرکان درباره پیامبر اکرم (ص) انجام می دادند، تصریح کرد: زمانی که پیامبر اسلام(ص) ، قرآن می خواندند مشرکان سوت و دست می زدند تا پیام پیامبر شنیده نشود، اگر آنها به هدفشان در آن زمان رسیدند، شما نیز امروز به هدفتان می رسید زیرا امروز نور قرآن سراسر جهان را فراگرفته است.

وی اظهارامیدواری کرد فن آوران کشور به سمتی بروند که در آینده ای نه چندان دور با این تحریم نیز مقابله کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین در ابتدای خطبه دوم ضمن گرامی داشت شهادت امام محمد باقر (ع) و شهادت مسلم بن عقیل، درباره روز عرفه اظهار داشت: روز عرفه، نصفه روزی است که از ظهر تا مغرب با تمام ماه مبارک رمضان برابری می کند و خوشا به حال کسانی که در این روز دعا بخوانند.

آیت الله خاتمی همچنین یاد و خاطره مرحوم آیت الله انواری را گرامی داشت و گفت: این عالم بزرگوار در بین روحانیون بیشترین دوران زندان را با 15 سال زندان با اعمال شاقه داشتند و با ایمان، صبر و استقامت این دوره پر رنج و مشقت را طی کردند و به تعبیر رهبرمعظم انقلاب اسلامی از نقش آفرینان روحانیت در دوران مبارزه بودند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved