آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 25 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 16 October

ارتش اسد قدرت تهاجمی خود را از دست داده

تلویزیون الجزیره در گزارشی از شهر حلب گفت، نيروهای رژيم سوريه نمی توانند نقاط نظامی را باز پس گيرند. آنها فقط می توانند بمباران کنند، می توانند نابود کنند و می توانند با موشک و توپ بکوبند، اما نمی توانند نيروهايشان را بر روی زمين بياورند و فقط می توانند به اين شيوه عمل کنند.

این منبع افزود، نيروهای رژيم سوريه نه در حلب، نه در معره النعمان، نه در سراقب، نه در تفتناز و نه در شهرهای ديگر سوريه که در مسير از آن بازديد کرديم، هيچ گونه حضور زمينی ندارد و تمام کاری که می کنند، به جای حضور در زمين، با توپ و هواپيما و تانک می کوبند. اين امر به نظر می رسد که يا به کمبود نيرو و تعداد نيروی انسانی ارتش سوريه برمی گردد يا اينکه توانش برای فعاليت عملياتی با توجه به گسترش ارتش آزاد سوريه که بيش از هشتاد کیلومتر از مسير اصلی حلب و دمشق را تحت تسلط خود درآورده، بسيار سخت شده است. در نتيجه نمی تواند روی زمين بيايد و کمبود آن را با بمباران هوايی و توپ باران و موشک باران جبران می کند.


ملی گرایان لبنانی: اقدامات تحریک آمیز حزب‌الله

اپوزیسیون لبنان با ابراز نگرانی از فرستادن پهپاد از سوی حزب‌الله بر آسمان اسرائیل می‌گوید حسن نصرالله می‌خواهد اسرائیل را به خاطر تأمین منافع رژیمهای ایران و سوریه، به جنگ با لبنان بکشاند.

به گزارش رادیو فردا، پس از سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین در آسمان اسرائیل، حسن‌ نصرالله دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد که این هواپیمای ساخت جمهوری اسلامی را حزب‌الله به اسرائیل فرستاده بود.

فواد سنیوره و سعد حریری دو تن از نخست‌وزیرهای پیشین لبنان در صدر چهره‌های اپوزیسیون لبنانی هستند که این اقدام حزب‌الله را محکوم کرده و گفته‌اند که حسن نصرالله از سوی رژیم ایران ماموریت گرفته است که پای اسرائیل را به جنگی دیگر در لبنان بکشاند تا آنگاه جمهوری اسلامی نیز به واکنش روی آورد و ضربات نظامی مورد نظر خود را به اسرائیل وارد سازد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved