آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 18 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 09 October

مساجد به محلی برای برگزاری مراسم سوگ تبدیل شده

سایت همصدا: نماینده قزوین در مجلس گفت:شکی نداریم که برنامه های ماهواره از سوی دشمن برنامه ریزی شده است، اما سوال من از مسوولان این است که زمانی یک جوان ساعتها پای اینترنت می نشیند و می تواند انواع فیلمها و مسایل غیر اخلاقی را مشاهده کند،ما برای این جوان چه کرده ایم تا از پای ماهواره بلندش کنیم؟

به گزارش خانه ملت؛ سید مرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دشمن با ماهواره و اینترنت برای جوانان ما برنامه ریزی کرده است به پایگاه خبری تحلیلی اعتدال گفت:شکی نداریم که برنامه های ماهواره از سوی دشمن برنامه ریزی شده است، اما سوال من از مسوولان این است که زمانی یک جوان ساعتها پای اینترنت می نشیند و می تواند انواع فیلمها و مسایل غیر اخلاقی را مشاهده کند، ما برای این جوان چه کرده ایم تا از پای ماهواره بلندش کنیم.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحثی که آیت الله صافی گلپایگانی در مورد دین گریزی جوانان مطرح کرده اند گفت: به این نحوی که گفته می شود، دین گریزی وجود ندارد و شاید هم گزارشهای نادرستی به مراجع می دهند.

نماینده قزوین در مجلس با تاکید بر اینکه اکنون جوانان به مناسبتهای گوناگون در مساجد حضور می یابند و به دعا و نیایش مشغول می شوند گفت: مسایل مادی و انحرافات هم تاثیر خودش را دارد و ما منکر آنها نمی شویم.

وی با انتقاد از اینکه برخی معتقد هستند شرایط جوانان از دوره قبل از انقلاب بدتر شده است گفت: این ادعا را قبول ندارم اما معتقد هستم شرایط در مقایسه با اوایل انقلاب بدتر شده و آن اعتقاداتی که جوانان در ابتدای انقلاب داشتند با آن جدیت وجود ندارد.

حسینی با تاکید بر اینکه اکنون هم جوانان بسیاری با اعتقاد هستند گفت: اینکه بگوییم اکثر جوانان ما نمازخوان یا بی اعتقاد هستند، مطلق نیست و جای تامل دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به بی توجهی مسوولان به فضای موجود جامعه به ویژه جوانان و نبود برنامه ریزی مناسب گفت: نکته مهم این است که اگر مسوولان توجه نکنند و آموزش پرورش، آموزش عالی، مساجد، صداو سیما، وزارت ارشاد و دستگاههای فرهنگی با هم هماهنگ نباشند، دین گریزی پیش می آید.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید برنامه داشته باشد تا جوان به سوی ماهواره کشیده نشود گفت: باید بپذیریم که جذابیت ماهواره از یک جهت بیشتر از مسجد است. زیرا ماهواره به دنبال تبلیغ مسایل دنیوی، مادیات و شهوات است و این گزینه ها برای جوانان جذابیت بیشتری دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسوولان ما برنامه ای برای مسجد ندارند گفت: اگر به مساجدی که برنامه دارند، نگاه کنید، متوجه میشوید که چقدر توانسته اند جوانان را جذب کنند .

حسینی با تاکید بر اینکه اکنون مساجد بسیاری را شاهد هستیم که فقط زمانهای برگزاری نمازهای یومیه باز هستند و پس از آن در مسجد بسته میشود گفت: متاسفانه امروزه توجه لازم به اهمیت مساجد نمیشود و مسوولان مسجد گمان میکنند که این مجتمع بزرگ مذهبی فقط برای ساعتهای خاصی تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه مساجد به محلی برای برگزاری مراسم سوگ تبدیل شده است گفت: چرا باید برنامه ریزی ما به اندازه ای غلط باشد که مسجد در نگاه برخی مردم آن پویایی و تاثیر گذاری را نداشته باشد



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved