آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 29 September

جانشین احتمالی جوانفکر چه کسی خواهد بود؟

جوان آنلاین: "علی اکبر جوانفکر مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) توسط ضابطین قضایی بازداشت شد." این خبری بود که چند روز پیش در رسانه ها منتشر شد.

علت این بازداشت اما، محکومیت های قضایی قبلی معاون مطبوعاتی رئیس جمهور اعلام شد.ماجرا اما از این قرار بود که، در آبان ماه سال گذشته شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران، علی‌اکبر جوانفکر را به تحمل یک سال حبس تعلیقی و ۳ سال محرومیت از هرگونه فعالیت مطبوعاتی محکوم کرد.

ویژه نامه خاتون اما دلیل اصلی محکومیت وی بود.معاون مطبوعاتی محمود احمدی نژاد، در خصوص اتهام انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی در ویژه‌نامه «خاتون» به ۶ ماه حبس و در مورد اتهام انتشار مطالب و تصاویر خلاف عفت عمومی در این ویژه‌نامه به ۶ ماه حبس محکوم شد که بر اساس این رای، وی مجموعاً به تحمل یک سال حبس محکوم شده است.

همچنین این شعبه سرپرست موسسه ایران را به ۳ سال محرومیت از هرگونه فعالیت مطبوعاتی محکوم کرده است.

البته این اولین باری نبود که علی اکبر جوانفکر از سوی دستگاه قضا مجرم شناخته می شد.پیش از این نیز هیئت منصفه مطبوعات علی‌اکبر جوانفکر، مدیر‌مسئول وقت روزنامه ایران را مجرم اعلام کرده بود.

همچنین علی اکبر جوانفکر در طول یک سال گذشته به خاطر ارتکاب جرائم‌ مطبوعاتی چندین بار به دادسرا احضار شده بود و دادگاه انقلاب نیز دارای پرونده بود تا با این دستگیری زنجیره جرم های وی قطع شود.
دستگیری جوانفکر در هنگام سخنرانی محمود احمدی نژاد در سازمان ملل اما وکیل وی را به واکنش وا داشته است.

قهرمان شجاعی، وکیل علی اکبر جوانفکر، مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران، درباره این بازداشت گفت: بازداشت علی اکبر جوانفکر مربوط به احکام صادره از شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران است.

وی ابراز داشت: بنده و موکلم به احکام صادره از جانب مراجع قضایی احترام می‌گذاریم و از آن تبعیت می‌کنیم.

قهرمان شجاعی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل و با بیان اینکه علی اکبر جوانفکر ساعت ۱۸: ۳۰ دقیقه در منزلش بازداشت شده است، افزود: بدیهی است همزمانی اجرای این حکم با سخنرانی رییس جمهور، برکات و اهمیت سخنان ایشان را تحت الشعاع قرار داده است. حداقل انتظار این بود که اجرای این حکم تا زمان بازگشت رئیس جمهور به کشور به تعویق می‌افتاد.

حالا اماخبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بی سرپرست مانده و گمانه زنی ها در خصوص جانشنی وی آغاز شده است.

این در حالی است که، برخی عناصر نزدیک به دولت از احتمال جایگزینی عبدالرضا داوری به جای جوانفکر سخن می گویند.

داوری در هفته های اخیر ضمن حمله به مواضع و ایده های علامه مصباح یزدی، مقالاتی در دفاع از اندیشه های مشایی منتشر کرده که این امر به گمانه زنی های موجود کمک می کند.

گفتنی است، جوانفکر در صورتی که از زندان هم آزاد شود به مدت ۳ سال محرومیت از مشاغل مطبوعاتی دار د و به این ترتیب دولتی ها باید هر چه سریع ترجانشین مناسبی برای وی بیابند که این مساله ماجرای جایگزینی داوری را جدی تر می کند .

حالا باید منتظر ماند و دید ، چه آینده ای برای معاون مطبوعاتی رئیس جمهور و جانشینی وی رقم خواهد خورد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved