آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 26 September

رادیو بین المللی: اوباما خواستار سرنگونی رژیم اسد شد

رئیس جمهور آمریکا: در سوریه آزاد، باید سنی‌ها، علوی‌ها، کردها و مسیحیان در کنار یکدیگر زندگی کنند و حق اظهار نظر داشته باشند.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه، باراک اوباما- رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خطاب به رهبران جهان اعلام کرد که برای پایان دادن به رنجی که مردم سوریه می‌برند، باید رژیم بشار اسد ساقط گردد.

او گفت که آینده نباید به دیکتاتوری متعلق باشد که مردم کشورش را بخون میکشد.

بعقیده اوباما اگر بخواهیم برای اعتراضات مردم در سراسر جهان مبنای مشترکی بیابیم، این مطالبه مشترک اعتراضی همین رژیم سفاکی است که کودکان را شکنجه می کند و روی خانه‌های مردم موشک می اندازد.

اوباما تأکید کرد که جامعه بین‌الملل باید تضمین کند که وقتی مردم کشوری حقوق خود را مطالبه می کنند، نباید سرکوب گردند.

رئیس جمهور آمریکا گفت که در سوریه آزاد باید سنی‌ها، علوی‌ها، کردها و مسیحیان در کنار یکدیگر زندگی کنند و حق اظهار نظر داشته باشند.


دو حکومت یاغی خاورمیانه موضوع نشست مجمع عمومی

گزارشگر تلویزیون فرانسه در گزارشی در باره شصت و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد که از امروز در نیویورک گشایش یافت، گفت، بحران رژیمهای تهران و دمشق، دو حکومت یاغی خاورمیانه در این نشست وسیعا مورد بحث قرار خواهد گرفت.

این در حالیست که بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی خود در آغاز اجلاس مجمع عمومی گفت، بحران سوریه یک تهدید برای صلح و امنیت جهانی است و باید هرچه سریعتر حل شود.

وی از بحران اتمی جمهوری اسلامی و احتمال وقوع درگیری نظامی بر سر این موضوع نیز ابراز نگرانی کرد و گفت، سخنان تهدیدآمیزی که این روزها در مورد وقوع جنگ میان رژیم تهران و اسرائیل به گوش می رسد، حقیقتا نگران کننده است.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved