آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 25 September

اوباما امروز در باره رژیم تهران چه خواهد گفت؟

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا امروز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل رسما اعلام می کند که از دستیابی رژیم تهران به سلاح اتمی جلوگیری خواهد کرد.

براساس نسخه ای از متن سخنرانی باراک اوباما، وی با اشاره به بحران اتمی جمهوری اسلامی و نگرانی روزافزون جامعه بین المللی اعلام خواهد کرد که ایالات متحده آمریکا آنچه را که باید انجام دهد، انجام خواهد داد تا مانع از دستیابی رژیم تهران به جنگ افزار هسته ای شود.

پیش تر سخنگوی کاخ سفید گفته بود که برای جلوگیری از دستیابی رژیم تهران به سلاح اتمی، تمامی گزینه ها روی میز است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در سخنرانی امروز خود در مجمع عمومی سازمان ملل، خواستار اقدامی بین المللی برای پایان دادن به خشونتها در سوریه خواهد شد.


نگرانی کشورهای حوزه خلیج فارس از برنامه اتمی رژیم

رادیو آلمان: نمایندگان شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در دیدار با گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان، نگرانی خود را از برنامه‌ی هسته‌ای ایران ابراز داشتند. این ملاقات و گفت‌وگو شامگاه دوشنبه (۲۴ سپتامبر/ ۳ مهر)، به وقت محلی در نیویورک و در حاشیه‌ی نشست مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفت.

وستروله پس از این دیدار اظهار داشت که آلمان نیز در این نگرانی شریک است. وی بار دیگر بر موضع آلمان تاکید کرد و گفت که باید از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری کرد، چرا که تحقق چنین امری تمامی منطقه را به بی‌ثباتی می‌کشاند.

وزیر خارجه آلمان و نمایندگان کشورهای عضو خلیج فارس در عین حال بر حل مناقشه‌ی هسته‌ای با ایران از راه‌های دیپلماتیک و بر سر میز مذاکره تاکید کردند و همزمان خاطرنشان ساختند که جمهوری اسلامی باید گامی جدی در این راه بردارد.

وستروله در این راستا تصریح کرد: «ما بر سر این نکته توافق نظر داریم که حال دیگر وقت آن رسیده که در گفت‌وگوها پیشرفتی اساسی و ماهوی حاصل شود.»

در شورای همکاری خلیج فارس کشورهای عربستان سعودی، کویت، بحرین، قطر، عمان و امارات متحده‌ی عربی عضویت دارند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved