آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 3 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Monday 24 September

زائران حج باسواد می شوند

مدیر حج و زیارت گلستان از امضا تفاهم نامه این مدیریت با اداره کل آموزش و پرورش استان در راستای باسواد کردن زائران بی سواد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهدی شیخی در جمع مدیران کاروان های حج سال جاری گفت: به منظور با سواد کردن زائران بی سواد استان، تفاهم نامه ای با اداره کل آموزش و پرورش استان امضا شده است.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه زائرانی که بی سواد هستند در مدت سفر زیارتی خود آموزش هایی را فرا گرفته و پس از بازگشت از سفر در آزمون نهضت سواد آموزی شرکت می کنند.

شیخی با بیان اینکه از سه هزار و 719 زائر اعزامی به حج، یک هزار و 200 زائر زیر 40 سال بی سواد هستند، تصریح کرد: با همکاری مدیران حج استان و زائران با سواد در مدت موسم حج نسبت به با سواد کردن این زائران اقدام می شود.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه امضا شده با آموزش و پرورش استان، افرادی که بتوانند یک زائر را با سواد کرده و در آزمون نهضت سواد آموزی قبول شوند، 300 تا 500 هزار تومان حق الزحمه دریافت می کنند.

شیخی گلستان را نخستین استان در اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: 500 میلیون تومان از محل درآمد سرمایه گذاری برای سواد آوزی زائران در نظر گرفته شده است./




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved