آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 2 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 23 September

لیبی؛ گروههای مسلح غيرقانونی منحل می شوند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بنغازی، مقامات لیبی شنبه شب از تصمیم خود برای انحلال همه شبه نظامیان و گروه های مسلح غیر قانونی در این کشور خبر دادند. این تصمیم یک روز بعد از شورش ساکنان بنغازی در شرق لیبی علیه شبه نظامیان گرفته شد.

محمد المقریف رئیس مجمع ملی لیبی در بنغازی در بیانیه ای اعلام کرد، تصمیم گرفته شد همه گروهها و نهادهای مسلح که دولت وجود آنها را قانونی نمی داند، منحل شود.

مقامات لیبی همچنین تصمیم گرفتند یک مرکز عملیاتی را در بنغازی متشکل از ارتش، نیروهای وزارت کشور و گروه های شورشیان سابق وابسته به وزارت دفاع تشکل دهند.

آنها به علاوه از رئیس ستاد مشترک ارتش خواستند با انتخاب افسران ارتش لیبی به عنوان فرماندهان نیروهای شورشیان سابق که با رژیم معمر قذافی رهبر سابق این کشور می جنگیدند،‌ حاکمیت خود را بر گروهایی که عضو ارتش هستند، اعمال کند.

مقامات جدید لیبی تا کنون موفق نشده اند شورشیان سابق را هر چند که برخی از آنها در وزارت دفاع و کشور ادغام شده اند، خلع سلاح کنند.

این در حالیست که دهها هزار لیبیایی روز جمعه به صورت مسالمت آمیز علیه شبه نظامیان تظاهرات کردند.

این تظاهرات ده روز بعد از حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی برگزار شد. سفیر و سه آمریکایی دیگر در این حمله کشته شدند.

صدها نفر از بین آنها به قرارگاه ها و پایگاه های شبه نظامیان حمله کردند که به کشته شدن یازده نفر و زخمی شدن دهها تن منجر شد.


مردم ليبی ديگر آمادگی پذيرش افراطيون را ندارند

به گزارش خبرگزاری رویتر از واشنگتن، کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد خشم مردم لیبی علیه شبه نظامیان اسلامگرا در شهر بنغازی نشانه ای آشکار از این مسئله است که لیبیايیها نمی خواهند به افراطیون اجازه بدهند بر این کشور تسلط پیدا کند .

سخنگوی کاخ سفید گفت دولت آمریکا معتقد است مردم لیبی قصد ندارند ظلم و ستم یک دیکتاتور را با ظلم و ستم این گروه عوض کنند .

وی افزود خشم مردم لیبی علیه شبه نظامیان اسلامگرا همچنین نشان می دهد آنها قصد همراهی با یک گروه کوچک از افراطیون را که مرتکب اقدامات خشونت آمیز می شوند، ندارند .

گروه شبه نظامی اسلامگرای انصارالشریعه روز شنبه درپی افزایش خشم مردم لیبی علیه این گروه مسلح که پس از سرنگونی معمر قذافی بر بخش های زیادی از این کشور کنترل داشته است، پایگاه خود را در بنغازی تخلیه کرد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved