آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 30 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 20 September

نگرانی مرجع حکومتی: تحمل مردم حدی دارد

خبرگزاری مهر: آیت الله مکارم شیرازی گفت: مسائل گرانی موجود و مشکلات اقتصادی و معیشتی روز به روز به مردم فشار می آورد و اگر به همین روند پیش رود مردم در فشار شدید قرار می‌گیرند و این موضوع باید به سرعت برطرف شود.

استاد حوزه علمیه قم موضوع گرانی کاغذ برای نشر کتب دینی و افزایش سه برابری قیمت کاغذ در مدت کوتاهی را نمونه‌ای از گرانی‌های موجود ذکر کرد و افزود: در بقیه امور نیز به همین شکل است، اجاره خانه غوغا می‌کند و مسئله ارز نیز اثر واقعی و روانی دارد، بسیاری از گرانی‌ها مربوط به ارز است و جای تردید نیست ولی اثر روانی این است که مواردی که چندان به ارز نیز مرتبط نیست هم با گرانی ارز گرانتر می‌شوند.

وی تصریح کرد: این امور بسیار مهم است و چیزی نیست که دولت خودش به تنهایی تصمیم بگیرد و من شنیده‌ام در برخی مسائل رئیس جمهور خودش به تنهایی تصمیم می‌گیرد و نباید به این شکل باشد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: تحمل مردم حدی دارد، باید به این مسئله توجه کرد و ما نباید تحمل مردم را نامحدود بگیریم آستانه تحمل مردم را در نظر داشته باشیم البته مردم درک می کنند ما برای حفظ استقلال باید هزینه بدهیم الان کشور ما به عنوان یک کشور با اقتدار در منطقه شناخته می شود اما در عین حال اگر نتوانیم مسائل اقتصادی را حل کنیم کم کم حمایت‌ها ممکن است کاهش یابد و خدای ناکرده مشکلاتی در این زمینه ایجاد شود.

این مرجع تقلید یکی از شرایط استجابت دعا را پاکیزه کردن مال و خوراک عنوان کرد و تاکید کرد: باید کسانی باشند که جلوی این مسئله در بانک‌ها را بگیرند که روحانیون مجلس باید به این مسائل ورود کنند.

وی در ادامه بیان داشت: مسئله جریمه تأخیر چیزی جز رباخواری نیست و بر جریمه هم جریمه می‌گیرند و در حال حاضر بانک‌ها در گوشه و کنار با بهترین ساختمان‌ها اقدام به تأسیس شعب متعدد می‌کنند و نشان می‌دهد که عده ای دارند ثروتمند می شوند و عده‌ای بیچاره می‌شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود مسائلی که از نظر عمومی در مورد ازدواج به نسل جوان فشار می آورد را مطرح کرد و بیان داشت: با رئیس قوه قضائیه در این مورد صحبت کردیم مثل اینکه شجاعت تصمیم گیری را در این مورد به خود نمی دهند چون قوانین اجازه این کار را نمی دهد و این مسائل باید از طریق مجلس حل شود.

مکارم شیرازی افزود: یکی از این مسائل موضوع مهریه است که بسیاری از جوانان به خاطر آن به زندان افکنده می‌شوند در حالی که اصل فقهی اعسار است و نه اینکه اول کسی را به زندان بیندازیم تا دلیل بیاورد و حکم اعسار صادر شود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved