آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 26 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 16 September

حمله به کنسولگری آمریکا؛ بازداشت پنجاه نفر در ليبی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، رئیس کنگره ملی لیبی امروز اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور پنجاه نفر را پس از کشته شدن سفیر آمریکا و سه آمریکایی دیگر در بنغازی بازداشت کرده اند.

محمد المقریف که با شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا مصاحبه می کرد، با اعلام این خبر گفت، تحقیقات نشان می دهد تعدادی از مهاجمان خارجی بودند و از نقاط مختلف وارد لیبی شده بودند.

این مقام لیبیايی روز گذشته گفته بود، تمام شواهد نشان می دهد که حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی یک عملیات بسیار دقیق و از پیش طراحی شده بود.

شب گذشته همچنین اعلام شد که قرار است گروهی از ماموران پلیس فدرال آمریکا (اف بی ‌آی) نیز برای کمک به تحقیقات وارد بنغازی شوند.


ازسرگیری فعالیت عادی سفارت آمريکا در مصر

خبرگزاری رسمی مصر "منا" اعلام کرد کارکنان سفارت آمریکا در قاهره از امروز یکشنبه فعالیت عادی خود را از سر می گیرند.

این خبرگزاری نوشت با توجه به تلاش موفق نیروهای امنیتی کشور در پایان دادن به درگیری و خشونت در اطراف سفارتخانه آمریکا در قاهره و بازگرداندن آرامش به میدان تحریر و اطراف آن، کارکنان سفارت آمریکا و در صدر آنها سفیر آمریکا در مصر فعالیت عادی خود را از امروز از سر می گیرند.

(آن پترسون) سفیر آمریکا در مصر که در پی واکنش های خشونت آمیز مردم مصر به ساخت فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص)، قاهره را به مقصد واشنگتن ترک کرده بود روز گذشته وارد مصر شد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved