آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 22 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 12 September

کلينتون: یک گروه کوچک وحشی به کنسولگری حمله کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز حمله شب گذشته به کنسولگری کشورش در بنغازی لیبی را که در آن چهار آمریکایی از جمله سفیر آمریکا جان خود را از دست دادند، حمله ای بهت برانگیز برای همه وجدان ها دانست .

هیلاری کلینتون در کنفرانسی خبری گفت، دیروز شبه نظامیان مسلح به ساختمان کنسولگری آمریکا در بنغازی حمله کردند و سپس آنرا به آتش کشیدند. نیروهای امنیتی آمریکایی و لیبیایی به زد و خورد با مهاجمان پرداختند و در این حادثه چهار آمریکایی کشته شدند که کریس استیونز سفیر آمریکا در لیبی و شون اسمیت از مسئولان وزرات امور خارجه آمریکا در میان کشته شدگان هستند.

وی گفت، بررسی در خصوص تشخیص دقیق هویت دو نفر دیگر ادامه دارد.

وزیر خارجه آمریکا گفت، این حمله باید شوکی برای وجدان همه افراد با هر دین و اعتقادی در سراسر جهان باشد. ما به شدت چنین اقدام خشونت امیزی را محکوم می کنیم .

وی گفت، اکنون بسیاری از آمریکایی ها و من از خودمان این سئوال را می پرسیم که چطور این حادثه می تواند در کشوری روی دهد که ما در آزادسازی آن کمک کردیم و در شهری روی دهد که به جلوگیری از ویرانی و تخریب آن کمک کردیم؟

کلینتون افزود این سوال منعکس کننده پیچیدگی اوضاع کنونی در جهان است .

وی گفت، این حمله از جانب یک گروه کوچک و وحشی صورت گرفت و مردم و دولت لیبی در آن نقشی نداشتند. سفیر آمریکا در لیبی و همکارانش در هر جایی از این کشور که حضور می یافتند، به گرمی از آنها بعنوان دوست استقبال می شد.

کلینتون گفت، رئیس دولت لیبی در گفتگوی تلفنی شب گذشته با وی، به شدت حمله اخیر را محکوم کرد و قول داد همه تلاش خود را برای محافظت از اتباع آمریکا بعمل آورد و عاملان آنرا تحت پیگیرد قرار دهد.







Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved