آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 22 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 12 September

دولت از تولید داخلی لوازم التحریر حمایت نمی‌كند

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اعلام کرد: عرضه لوازم التحریر دارای تصاویر جذاب و فانتزی خارجی بازار تولید داخلی این محصولات را کساد کرده است.

محمد احمدی با اشاره به بازگشایی مدارس در آینده نزدیك به ایلنا گفت: لوازم التحریر از جمله وسایلی است که دانش آموزان هیجان زیادی برای خرید آن دارند و واردات بی‌رویه این لوازم و عرضه آن در بازارهای داخلی لطمات جبران ناپذیری را به تولیدات داخلی زده است.

او با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان داخلی این محصولات با مشکلات عدیده‌ای در این زمینه مواجه شده‌اند، افزود: در طول سال‌های گذشته حمایتی از تولید داخلی لوازم التحریر نشده و تولید کننده باید مواد اولیه مورد نیاز خود را با ارز آزاد تهیه کند و به این ترتیب در رقابتی نابرابر با محصولات مشابه خارجی محكوم به شكست است.

اودر ادامه با ذکر مثالی اضافه کرد: کارخانه قدس پلاستیک که یکی از تولید کنند گان لوازم تحریر (خودکار) بود در اجرای سیاستهای خصوصی سازی بمدت ده سال است که تعطیل شده است.

این فعال کارگری یکی از دلایل افزایش قیمت لوازم التحریر را عدم حمایت دولت دانست و تصریح کرد: حمایت نکردن از تولیدکنندگان داخلی بسیاری از کارخانه‌ها را به تعطیلی کشانده است، این درحالی است که اگر تولید این کارخانه‌ها ادامه می‌یافت کیفیت آن‌ها به مراتب بهتر از بسیاری از محصولات وارداتی می‌بود.

احمدی اظهار داشت: بسیاری از کارگرانی که در واحد‌های بحران‌زا کار می‌کنند ماه‌هاست که حقوق دریافت نکرده‌اند، در حال حاضر که شروع فصل مدرسه است در تهیه نوشت افزار مدرسه فرزندان خود نیز دچار مشکل شده‌اند.

او گفت: در این میان نه مدرسه مسئول و متوجه عدم دریافت حقوق والدین دانش‌آموزان است و نه فرزند کارگری که شوق درس خواندن دارد متوجه قطع درآمد پدر خود است.

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار كشور ادامه داد: دولت با کاهش واردات و با ایجاد طرح‌های حمایتی از تولیدی کنندگان لوازم التحریر داخلی و همچنین با کوتاه کردن دست دلالان این محصولات می‌تواند باعث رونق صنعت و چرخه تولید شود.

اودر خاتمه افزود: ایجاد نمایشگاه‌ها و اماکن عرضه مستقیم کالا ولوازم التحریر با نرخ دولتی بنحوی قدرت خرید قشر کارگر و مستضعف جامعه را افزایش می‌دهد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved