آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 21 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 11 September

مجلس به پرچم جمهوری اسلامی رای نداد

نمایندگان مجلس به دلیل بی توجهی به جایگزینی پرچم جمهوری اسلامی به جای پرچم شیر و خورشید رای ندادند.

به گزارش ندای سبز آزادی فضای جلسه علنی امروز مجلس به دلیل وضعیت ارز به قدری آشفته و به هم ریخته بود که نمایندگان مجلس در رای گیریها مشارکت نمی کردند.

نمایندگان همچنین با تشکیل گروه های چند نفره درباره موضوع ارز گفت و گو می کردند و خواستار تعطیلی جلسه علنی مجلس تشکیل جلسه غیر علنی بودند.

امروز در هنگام بررسی ماده اول لایحه قانون دریایی ایران محمد حسن فرهنگی،عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد که این قانون متعلق به پیش از انقلاب اسلامی است و تنها عبارت پرچم جمهوری اسلامی جایگزین عبارت پرچم ایران می شود.

ماده يك لايحه اصلاح قانون دريايي ايران مقرر كرده بود كه عبارات "پرچم ملي ايران" و "پرچم ايران" حذف و عبارت "پرچم جمهوري اسلامي" جايگزين شود.

پس از این توضیح محمد حسن ابوترابی،رئیس جلسه علنی مجلس اعلام رای کرد اما تعدادی از نمایندگان به دلیل بی توجهی در رای گیری مشارکت نکردند و این امر باعث شد که جایگزینی پرچم جمهوری اسلامی به جای پرچم شیر و خورشید رای نیاورد.

پس از اینکه اصل این ماده رای نیاورد هیات رئیسه مجلس حذف آن را به رای گذاشت که مجددا به دلیل عدم مشارکت نمایندگان در رای گیری حذف آن نیز رای نیاورد و به ناچار این ماده به کمیسیون ارجاع شود.

بعد از این امر برخی از نمایندگان نسبت به این اتفاق و بی توجهی هنگام به رای گیری اعتراض کردند.تعدادی از نمایندگان با حضور در جایگاه هیات رئیسه به ابوترابی فرد اعتراض کردند و خواستار چاره جویی شدند.

یکی از نمایندگان مجلس به ابوترابی گفت:امروز مجلس چه وضعیتی دارد که نمایندگان به پرچم جمهوری اسلامی رای ندادند.تو را خدا کاری کنید.

احمدرضا دستغيب نماينده شيراز نیز در تذكري گفت: اعضاي هيات رييسه به خصوص دبيران بايد به صورت شفاف درباره مواد مورد بررسي مجلس توضيح دهند تا نمايندگان در جريان موادي كه قرار است به آن راي دهند قرار گيرند.

وي افزود: اينكه ماده يك مربوط به جايگزيني پرچم جمهوري اسلامي ايران راي نمي‌آورد اتفاق نامباركي است مطمئنا اگر به صورت شفاف در اين موضوع در مجلس مطرح مي‌شد نمايندگان نيز راي مي‌دادند.

احمد اميرآبادي نماينده مردم قم نيز با استناد به ماده 23 آيين‌نامه‌ در تذكري ديگر گفت: امروز جلسه به گونه‌اي اداره مي‌شود كه دوستان در جريان مذاكرات نيستند نمونه آن راي ندادن به موضوع اصلاح عبارتي در لايحه اصلاح قانون دريايي در خصوص جايگزيني پرچم جمهوري اسلامي ايران است.به نظر مي‌رسد كه مسائل درست به نمايندگان منعكس نمي‌شود و اين اتفاق خوشايند نمي‌باشد.

همچنين محمدعلي اسفناني عضو كميسيون قضايي مجلس نيز در تذكري ديگر تاكيد كرد: دليل راي ندادن نمايندگان به ماده يك به خاطر بي‌احترامي به پرچم جمهوري اسلامي نيست، اگر توضيحات به درستي به نمايندگان داده مي‌شد مطمئنا آنها راي لازم را مي‌دادند.

اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در تذكري ديگر تاكيد كرد كه راي ندادن نمايندگان به ماده‌اي كه طبق آن قرار است پرچم جمهوري اسلامي ايران جايگزين عبارتي چون پرچم ملي ايران شود، خوشايند نيست.

بعد از این تذکر محمد حسن ابوترابی رئیس جلسه علنی مجلس با لحنی خاص ناراحتی خود را ابراز کرد و گفت:این که نمی شود.مشارکت در رای گیری ضعیف است.دوستان در آخر صحن جلسه گذاشته اند.باید اسم دوستان را ببریم.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved