آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 21 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 11 September

کانادا روح خود را به امپریالیسم آمریکا فروخت

صدا و سیمای رژیم: پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در مقاله ای به قلم استفان لندمن نوشت: کانادا شریک امپریالیست است و یکی از اعضای ناتوست.

به نوشته این پایگاه اینترنتی لیندا مک کوئیگ در کتاب خود با عنوان « کت این قلدر را نگهدار: کانادا و امپراطوری آمریکا» به توصیف چاپلوسی کانادا می پردازد. این کشور سنت خود را فراموش کرده و روح خود را به واشنگتن فروخته است و اکنون این کشور به یک شریک کوچک مطیع تبدیل شده است.
احزاب محافظه کار و لیبرال با جنگ آمریکا علیه تروریسم موافقند. آنها از مشارکت در جنگ عراق خودداری اما از جنگ غیرقانونی آمریکا در افغانستان و اشغال این کشور حمایت کردند.
کانادا در فوریه سال دو هزار و چهار با آمریکا و فرانسه علیه ژان برتراند آریستید رئیس جمهور منتخب هائیتی متحد شدند. آنها جنبش مردمی آریستید را سرکوب کردند و به اصلاحات ترقی خواهانه وی پایان دادند. کانادا امروزه به عنوان بخش الحاقی امپریالیست آمریکا فعالیت می کند. این کشور تعهد سنتی خود را به برابری، رویکردی جامع گرا و حکومت قانون از دست داده است.
این کشور دچار یک فرهنگ نظامی/ امپریالیستی/ نئولیبرال شده است. این کشور دیگر یک داور عادل و ترویج کننده اهداف منصفانه نیست.
مسیر انحطاط کانادا در دهه هشتاد آغاز شد زمانیکه برایان مولرونی نخست وزیر محافظه کار کانادا با رونالد ریگان رئیس جمهور پیشین آمریکا هم پیمان شد.
شرکت های آمریکایی سخنرانی نخست وزیر کانادا را در دسامبر سال هزار و نهصد و هشتاد و چهار به خاطر دارند. وی گفت:« کانادا پذیرای فعالیت های اقتصادی است.»
معنای کلام وی کاملا روشن بود و از شرکت های آمریکایی در کانادا استقبال شد. یکپارچگی اقتصادی رخ داد و حاکمیت امریکا بر کانادا برتری یافت. مسیر انحطاط کانادا از همان زمان آغاز شد.
قبل از آنکه استفان هارپر در فوریه سال دو هزار و شش نخست وزیر کانادا شود پل مارتین رهبر لیبرال این کشور راست تندرو نامیده می شد. وی در سال دو هزار و پنج یکپارچگی نظامی کانادا را با آمریکا مطرح کرد.
وی با استقرار نیروهای حافظ صلح کانادا در افغانستان موافقت کرد و هارپر نیز همین سیاست را دنبال کرد.
هارپر ردپای واشنگتن را دنبال می کند. وی دستور کار سنتی کانادا را درباره فلسطین و اسرائیل کنار گذاشت. وی در سال دو هزار و شش دولت دموکرات حماس را بی اعتبار اعلام کرد و بدین ترتیب به حقوق فلسطینی ها توهین کرد.
باتوجه به حضور پنجاه هزار کانادایی در لبنان، هارپر هیچ نگرانی به خود ، هنگام حمله تجاوزکارانه اسرائیل به لبنان راه نداد و این جنگ ویرانگر و مهلک را اقدامی «سنجیده» خواند.
اتاوا مشابه واشنگتن است. برنامه های اجتماعی ضروری در این کشور رو به فرسایش است.
اتاوا یکی از متحدان واشنگتن در جنگ علیه لیبی بود. کانادا و آمریکا دو شریک علیه سوریه و ایران هستند. این دو کشور به شکلی شرم آور از آنچه باید طرد شود حمایت می کنند. این اقدام همدستی در جنایت علیه صلح به شمار می رود. این دو کشور متهم به جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی هستند و رهبران این دو کشور جنایتکاران جنگی هستند.







Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved