آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 17 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Friday 07 September

شيوع عفونت های ادراری در دختران جوان

يك جراح و متخصص كليه و مجاري ادراري با بيان اينكه عفونت‌هاي بدون علامت ادراري ممكن است منجر به ايجاد عفونت هاي كليوي شوند گفت: اين عفونت ها كه با درد شديد همراه است، از عوامل مهم نارسايي هاي كليه هستند و حتي ممكن است به دياليز كليه منجر شوند.

دكتر سيمين وحيدي در گفتگو با ايسنا با اشاره به شيوع 18 درصدي عفونت هاي ادراري در دختران جوان گفت: حداكثر شيوع عفونت هاي ادراري در دختران هنگام بلوغ و در خانم ها در سنين باروريست كه با علايمي مانند تكرر ادرار، سوزش و بوي بد ادرار و گاه خون ادراري نمايان مي شود.

اين جراح و متخصص كليه و مجاري ادراري با تاكيد بر اينكه cyctite (عفونت مثانه) بدون تب و لرز است گفت: در صورت عدم درمان عفونت مثانه، خطر ايجاد عفونت كليه افزايش مي يابد.

وي با تاكيد بر لزوم انجام آزمايش ادرار هر شش ماه تا يك سال در افراد عادي خاطر نشان كرد: در بسياري از موارد ممكن است عفونت ادراري بدون علامت باشد، اين عارضه در بيماران ديابتي كه سيستم حسي دچار اختلال شده، بيشتر ايجاد مي شود.

دكتر وحيدي تصريح كرد: درمان عفونت ادراري با تشخيص به موقع عفونت و درمان با آنتي بيوتيك خوراكي به مدت سه تا پنج روز امكان پذير است.

وي با اشاره به اينكه در 30 درصد مبتلايان به عفونت هاي ادراري كه بطور كامل درمان شده اند، عفونت بعدي بدون علامت است، يادآور شد: به دليل متفاوت بودن عملكرد سيستم ايمني در افراد مختلف و نقش آن در افزايش استعداد افراد به ايجاد عفونت ادراري مجدد، بايد يك ماه پس از درمان سونوگرافي انجام شود.

وي با تاكيد بر اهميت انجام سونوگرافي در بيماراني كه تحت درمان قرار گرفته اند گفت: اهميت اين پيگيري خصوصا در افراد كمتر از 14 سال بيشتر اهميت دارد زيرا انتقال عفونت به كليه ها منجر به پيلونفريت( عفونت كليه ها) و عفونت حاد كليه ها مي شود كه بسيار خطرناك است.

اين جراح و متخصص كليه و مجاري ادراري با بيان اينكه E-Coli شايع ترين عامل عفونت ادراري است گفت: برخي از ميكروب ها، به دليل دارا بودن پرزهاي چسبنده، نسبت به ميكروب هاي هم خانواده خود تهاجمي تر عمل مي كنند كه E-Coli از اين گروه است.

وي پیرامون عوامل مستعد كننده عفونت هاي ادراري گفت: عوامل زمينه ساز محيطي، كاهش مصرف ميوه ها و اختلال كاركرد مثانه، زمينه ساز ايجاد عفونت هاي ادراري هستند.

دكتر وحيدي با اشاره به تحقيقات انجام شده در ساليان متمادي گفت: ارتباط مستقيمي ميان يبوست و عفونت ادراري وجود دارد، لذا كاركرد مناسب و منظم روده ها به طور روزانه موجب كاهش قابل ملاحظه ي ابتلا به عفونت هاي ادراري در افراد مستعد عفونت مي شود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved