آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 14 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 04 September

چند گزارش از احضار و بازداشت فعالین در ایران

عیسی خان حاتمی فعال سیاسی به اداره اطلاعات احضار شد

خبرگزاری هرانا - عیسی خان حاتمی از فعالین سیاسی به اداره اطلاعات شهر اسفراین احضار و تا کنون به منزل مراجعه نکرده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عیسی خان حاتمی، عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران، دبیر اجرایی شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران و مدیر مسئول و سردبیر نشریه توقیف شده ایرانمهر صبح امروز به اداره اطلاعات شهر اسفراین احضار و تا کنون اطلاعی از ایشان در دست نیست.

برخی گزارشات حاکی است وی پس از مراجعه به اداره اطلاعات بجنورد به اداره کل اطلاعات خراسان شمالی منتقل شده است.

گفتنی است که عیسی خان حاتمی پیش‌تر نیز در شب عاشورای سال ۸۸ بازداشت گردیده و سپس به قید قرار وثیقه آزاد شده بود.

او همچنین در سال ۸۹ بر مبنای پرونده‌‌ همان بازداشت از سوی قاضی مقیسه، قاضی شهبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به تحمل دو سال حبس تعزیری تحت عنوان «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» محکوم گردیده بود. رایی که در شعبه ۵۴ تجدیدنظر دادگاه انقلاب نیز تایید شده و قطعیت یافته بود.


محمد حسن یوسفی پورسیفی، فعال حقوق بشر جهت اجرای حکم بازداشت شد

خبرگزاری هرانا - دکتر محمد حسن یوسف پورسیفی، فعال حقوق بشری جهت اجرای حکم پنج سال و شش ماه حبس تعزیری به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه چهاردهم شهریور ماه بر اساس احضاریه دادسرای اوین این فعال حقوق بشر و عضو مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان جهت اجرای حکم ابلاغی در مردادماه گذشته به زندان اوین منتقل شد.

نامبرده به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی کشور از طریق فعالیت و عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کمک به محکومین امنیتی و ترتیب خروج غیر قانونی آن‌ها به خارج از کشور، جمع آوری نا‌مشروع کمک مالی برای خانواده‌های زندانیان سیاسی- امنیتی، تودیع وثیقه بصورت نامشروع برای زندانیان امنیتی، به استناد ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این فعال حقوق بشری به اتهام توهین به مقدسات در وبلاگ ساعت دلتنگی بخاطر مطلب منتشر شده در مورد موسسه فاطمه زهرا در مشهد درباره صیغه و مقاله وضعیت زنان در ایران. به استناد ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.

پورسیفی هم چنین به اتهام تبلیغ علیه نظام بخاطر مقاله «نگاهی به طرح امنیت اجتماعی در ایران و حجاب» در وبلاگ ساعت دلتنگی و انتقاد از وضعیت معیشتی کارگران و کودکان کار و خیابان به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بر این اساس و مجموعا وی به پنج سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

گفتنی است دکتر یوسف پورسیفی درخواست تجدید نظر خواهی در حکم صادره از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی را ارائه نکرده است.

محکومیت قطعی محمدصفرلفوتی روزنامه نگارجوان چالوسی

خبرگزاری هرانا - محمدصفرلفوتی روزنامه نگار جوان چالوسی به ۵ سال حبس تعلیقی و محرومیت از فعالیت محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدصفرلفوتی متخلص به "فریاد" روزنامه نگار، وب نگار و فعال سیاسی، شهرستان‌های چالوس ونوشهر به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد.

اتهاماتی که محمدصفر لفوتی بخاطر آنها محکوم شد عبارت بودند از: "نشراکاذیب، تشویش اذهان عمومی، اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام از طریق ارتباط با گروههای ضد انقلاب."

محمدصفر لفوتی در ۲۲ آذرماه ۹۰ درجلوی محل کارش (شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی غرب مازندران) توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی اداره کل اطلاعات استان مازندران به همراه مامورین اداره اطلاعات شهرستان‌های چالوس و نوشهر دستگیر و پس از تفتیش منزل مسکونی و ضبط برخی لوازم شخصی، بمدت ۳۵ روز در سلول انفرادی تحت "شکنجه سفید" در بازداشتگاه کچوئی اداره کل اطلاعات استان مازندران واقع درشهرستان ساری، بازداشت و سپس در۲۷ دی ماه ۹۰ با قراروثیقه ۵۰ میلیون تومانی موقتاً آزاد شده بود.

محمدصفر لفوتی صبح امروز با حضور در دادگاه انقلاب حوزه غرب استان مازندران (تنکابن) وقضاوت قاضی: محمدی به ۵ سال حبس تعلیقی و ۵ سال محرومیت از همکاری وعضویت در احزاب و گروه‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای و مطبوعات محکوم گردید.

گفتنی است، وی همچنان از کار اداری‌اش معلق وحقوق و مزایای قبلی‌اش نیز همچنان مسدود می‌باشد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved