آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 13 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Monday 03 September

کلاه برداری مالی از طریق سایت های همسریابی

شهرزاد نیوز: کلاه برداری از طریق سایت های همسریابی در ایران به شکایات فراوانی در میان کاربران اینترنتی منجر شده است. استفاده از این سایت ها تنها با عضویت در آنها و پرداخت حق عضویت ممکن است. افراد و موسساتی که پشت این سایت ها قرار دارند، با شگردهای مختلف از حساب بانکی کاربران عضو مبالغی برداشت می کنند بدون آن که کاربر حقی در پایان دادن به عضویت خود داشته باشد.

اخیرا بهرام بیات، جامعه شناس و استاد داشنگاه، در گفتگو با خبرگزاری جوان، ضمن اشاره به افزایش این پدیده و عواقب مالی که برای کاربران دارد، از مسئولین خواسته است، دست از بی تفاوتی بردارند و با کلاهبرداری این افراد و موسساتی که پشت این سایت ها قرار دارند، برخورد کنند. این جامعه شناس تاکید کرده است که برخورد با این افراد نباید به ممنوعیت این سایت ها منجر گردد. او گفته است که مسئولین دولتی با توجه به اطلاعاتی که از گردانندگان این سایت ها دارند، می توانند ظرف 48 ساعت به کلاهبرداری مالی از کاربران پایان دهند، اما عملا کوتاهی می کنند و راه را بر کلاهبرداری باز می گذارند.

سایت های همسریابی با درخواست مبالغ مختلفی، بانک اطلاعاتی در مورد کاندیداها را در اختیار کاربران قرار می دهند. این خدمات از جمله عبارتند از ارسال پیامک به کاندیداها تا دسترسی به مشخصات و عکس آنها. معمولا کاربری که یک بار برای استفاده از یکی از خدمات، درخواستی را به گردانندگان سایت می فرستد، ماه ها مجبور به پرداخت حق عضویت می باشد. با توجه به این که مسئولین نظر مساعدی نسبت به این سایت ها ندارند، کاربران امکانی برای شکایت نمی بینند و توسط این موسسات مورد سو استفاده مالی قرار می گیرند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved