آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 12 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 02 September

حکومت اسلامی تنها حکومت عاقلانه دنیاست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه ایران تنها حکومت عاقلانه دنیاست گفت: به دلیل اینکه شرط حاکم انقلاب اسلامی، عقل، علم، آزادگی، تدبیر و آگاهی است و چون حکومت در ایران با عقلانیت تنظیم شده است عقل به ما کمک کرد تا شروط حکومت را بنویسیم.

‎به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام مصطفی پورمحمدی در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهرستان علی‎آبادکتول اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به برکت یک نگاه روشن و شفاف به دین و ارزش‎های دینی به دستاوردهای عظیمی دست پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: دشمن برای اینکه بخواهد جوان ما را به اصطلاح امروزی کند این تفکر را به آنها القا کرده که جوانان فرهیخته، متمدن و روشنفکر باید با دینداری فاصله بگیرند و اینکه گفته می‎شود به اسم دین، دستورات دینی، اخلاق و ارزش‎ها انسان را امروزی و سامان داد از نگاه دشمن امکان ندارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه حرف انقلاب اسلامی این است که از طریق خداشناسی و طبق دستور الهی می‎توان جامعه را اداره کرد بیان داشت: در ذهن خیلی افراد این تفکر غلط وجود داشت که دین یک موضوع بسته و محدود است و با آنچه عقل و منطق می‎پذیرد فاصله دارد، نیازهای واقعی انسان را پاسخ نمی‎دهد، به عواطف انسانی اهمیتی ندارد و یکسری سخت‎گیری و تعصب در دین وجود دارد که جوان نمی‎تواند آن را جذاب بداند و با این ترفند دشمنان دین را در ذهن جوان محدود تعریف می‎کردند.

پورمحمدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی کار بزرگی را انجام داد متذکر شد: انقلاب ما نشان داد که حکومت و جامعه را می‎توان از طریق دین اداره کرد و ذهن‎ها را به این سمت سوق داد که دین خوب، دینی است که با عقل سازگار، بر اساس عقلانیت استوار و اجازه نقد کردن، سئوال کردن تحقیق کردن را برای همگان فراهم می‎کند و به فرموده حضرت علی (ع) کسی که عقل ندارد دین ندارد لذا انقلاب اسلامی بر پایه دین‎مداری و خدامحوری شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه خدا نور اصلی و حقیقت محض است یادآور شد: انسان‎ها باید به این درک برسند که خداوند متعال، جهان را بر اساس عقل بنا کرده و بر اساس عدالت مدیریت می‎کند و دین اسلام دین فوق‎العاده‎ای است که جوانان را مجذوب و شیفته خود کرده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه ایران تنها حکومت عاقلانه دنیاست متذکر شد: به دلیل اینکه شرط حاکم انقلاب اسلامی، عقل، علم، آزادگی، تدبیر، زمان‎شناسی و آگاهی است و چون حکومت در ایران با عقلانیت تنظیم شده است عقل به ما کمک کرد تا شروط حکومت را بنویسیم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه معتقدیم جاهلان حکومت دنیا را بر عهده دارند اظهار داشت: جمهوری اسلامی آمده تا این حکومت را تنظیم کند و به همین خاطر دنیا در مقابلش ایستاده و قد علم کرده است لذا اینجاست که مردم ولایتمدار ایران باید قدر خود را بدانند که در دنیایی زندگی می‎کنند که از شرافت انسان و ارزش‎های اسلامی دفاع می‎کنیم.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved