آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 9 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 30 August

20 هکتار از مراتع ییلاقی طارم در آتش سوخت

ایسنا: رییس منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم گفت: 20 هکتار از مراتع ییلاقی این شهرستان در روستای هندی‌کندی در آتش سوخت که عامل این مهم ناشناخته است.
«محمدعلی طهماسبی‌فرخی» افزود: آتش‌سوزی‎ها در سال‌جاری نسبت به سال‎های قبل کمتر شده است ولی به هر حال با توجه به وسعت منطقه، راه‎های مقابله با این مهم نیز دشوار است. وی با اشاره به ورود و خروج دامداران به مناطق ییلاقی شهرستان طارم، اظهار کرد: دامداران 15 خرداد هر سال وارد مراتع ییلاقی شده و 15 شهریور نیز از این مناطق خارج می‌شوند. تعداد 111‌هزار رأس دام در این شهرستان وجود دارد که 118‌هزار هکتار از مراتع مورد استفاده دام‎ها قرار دارند. طهماسبی‌فرخی، ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی، ارتفاعات، ییلاقات شهرستان طارم و سرمای هوا نمی‎توان قبل از 15 خرداد وارد مراتع شد، زیرا بذرافشانی گیاهان علوفه‌ای به پایان نمی‌رسد که باید این مهم انجام شود و علوفه مورد استفاده دام‎ها قرار بگیرد تا تجدید حیات گیاهان حتمی شود. این مقام مسوول، گفت: خروج دامداران پس از موعد مقرر از مراتع ییلاقی باعث از بین رفتن علوفه‎ها در مراتع خواهد شد و برداشت بی‎حد نیز موجب تخریب مراتع می‌شود.
طهماسبی‌فرخی عنوان کرد: 30‌هزار پروانه مجاز چرای دام برای دامداران صادر شده است که تعداد 17‌هزار دام مجاز و دو‌هزار دام غیرمجاز در مراتع ییلاقی منطقه شمال این شهرستان، مجاور استان گیلان وجود دارد. وی با بیان اینکه دام‎ها قبل از ورود به مراتع ییلاقی شاخ‌شماری می‌شوند، افزود: دام‎ها براساس شاخ‌شماری وارد مراتع می‌شوند و پس از اتمام شاخ‎شماری و بازرسی، برخی دامداران، دام‎های غیرمجاز را وارد این مراتع می‌کنند که این دام‎های غیرمجاز اغلب از استان گیلان نیز هستند. رییس منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم ادامه داد: قبل از ورود دام‎ها به مراتع ییلاقی، به دامداران درخصوص جریمه ورود دام غیرمجاز به مراتع اخطار داده می‌شود که در حال حاضر 22 دامدار در این خصوص جریمه شده‎‏اند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved