آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 28 August

استقبال وزير نفت از راهكارهای دور زدن تحريم

روزنامه اعتماد: چندي است كه موضوع دور زدن تحريم‌ها در حوزه وزارت نفت به صورت جدي در ميان نمايندگان مجلس پيگيري مي‌شود و در اين رابطه ظاهرا كميسيون انرژي راهكارهايي را به رستم قاسمي وزير نفت ارائه داده است تا با اين روش‌ها تحريم‌هاي اعمالي غرب را به نوعي دور زده و بتوانند چرخ توسعه نفتي كشور را به حركت درآورند.

چند سالي است كه به دليل تنگ‌نظري‌هاي غربي و البته تحريم‌ها و عدم سرمايه‌گذاري در مباحث نفتي توسعه ميادين نفتي با تاخير مواجه شده‌ ولي از يك سال گذشته تاكنون رستم قاسمي مدير كهنه‌كار قرارگاه خاتم با حضور در وزارت نفت عزم خود را جزم كرده تا به هر طريقي اين عقب‌ماندگي را جبران كند و بر اين اساس از پيشنهادات مختلف در راستاي دور زدن تحريم‌ها و توسعه ميادن عقب افتاده مشترك و غير مشترك استقبال مي‌كند.

در اين راستا ظاهرا كميسيون انرژي مجلس راهكارهايي را ارائه داده كه مورد توجه قرار گرفته است. اميرعباس سلطاني عضو كميسيون انرژي مجلس گفت: استقبال وزير نفت از راهكارهاي كميسيون انرژي به دور زدن تحريم‌ها مي‌انجامد. وي با بيان اينكه تحريم‌هاي نفتي عليه ايران پايدار نخواهد بود، تزلزل ايجاد شده در اقتصاد كشورهاي غربي و اروپايي را نشانه شكست تحريم‌ها عليه ايران خواند. نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي افزود: پس از وقوع تحريم‌ها عليه ايران، كميسيون انرژي مجلس با برگزاري جلسات كارشناسي با مسوولان وزارت نفت و وزير نفت، اقدامات مناسبي براي دور زدن تحريم‌ها طراحي كرد. وي با بيان اينكه اقدامات بسيار خوبي در زمينه ديپلماسي نفتي همزمان با تحريم‌هاي اتحاديه اروپا عليه ايران صورت گرفت، ادامه داد: راهكارهاي كميسيون انرژي مجلس و تعامل وزارت نفت با اين كميسيون موجب شد كه راه‌حل‌هاي مناسبي براي دور زدن تحريم‌ها در نظر گرفته شود. سلطاني با يادآوري اينكه ريز راهكارهاي دور زدن تحريم‌ها را نمي‌توان رسانه‌يي كرد، تصريح كرد: پيدا كردن مشتري‌هاي جديد نفتي و ارتباط غيرمستقيم با تجار اروپايي موجب شده است كه تحريم‌ها عليه ايران به چند كشور غربي محدود شود. وي با تاكيد بر اينكه كميسيون متبوعش پيگير اجرايي شدن راهكارهاي ارائه شده است، گفت: فعاليت گسترده آغاز شده در كميسيون انرژي بايد ادامه داشته باشد و افزايش توليد نفت در دستور وزارت نفت قرار بگيرد. تحريم‌ها عليه ايران به علت شرايط نامناسب اقتصاد اروپا دوام نخواهد داشت و ناپايدار خواهد بود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved