آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 6 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Monday 27 August

لاریجانی: جمهوری اسلامی در کنار بشار اسد ایستاده است

رییس مجلس شورای اسلامی سیاست برخی کشورهای منطقه علیه سوریه را اشتباه خواند و گفت: بهم ریختگی در سوریه پیامدهای نامطلوبی برای منطقه خواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر امور آشتی ملی سوریه با اشاره به تلاش‌های قدرت‌های بین‌المللی در قبال سوریه، شکستن سوریه را یک هدیه بزرگ به رژیم صهیونیستی دانست و افزود: بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در بحران کنونی در کنار سوریه ایستاده و از آن حمایت خواهد کرد.

لاریجانی افزود: هرگونه راه‌حلی برای بحران از خلال گفتگوهای ملی در این کشور به دست خواهد آمد نه از طریق مداخلات خارجی و حمایت‌های تسلیحاتی و مالی از گروه‌های تروریستی.

رییس مجلس روابط ایران و سوریه را مناسباتی پراهمیت و ذی‌قیمت خواند و تصریح کرد: دولت و ملت ایران در مشکلات کنونی که قدرت‌های زورگو برای ملت سوریه به وجود آورده‌اند در کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد ایستاد.

وی اقدامات پاره‌ای کشورهای منطقه علیه سوریه را سیاستی اشتباه دانست و تاکید کرد: به هم ریختگی در سوریه، پیامدهای نامطلوبی برای منطقه خواهد داشت و در آینده می‌تواند این کشورها را دچار مشکلات عدیده‌ای کند.

به گزارش مهر، علی حیدر وزیر امور آشتی ملی در سوریه نیز در این دیدار بر اهمیت مناسبات کشورش با ایران تاکید کرد و افزود: ملت سوریه هیچگاه حمایت‌های مردم ایران را در شرایط سخت و دشوار کنونی از سوریه فراموش نخواهند کرد.دو ملت دارای یک تاریخ طولانی از مناسبات دوستانه و منافع مشترک فراوانی هستند.


جمهوری اسلامی امنیت رژیم سوریه را امنیت خود می‌داند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدار با یک مقام امنیتی رژیم تهران تاکید کرد که به هر قیمتی شده توطئه بیگانگان را شکست خواهد داد.

بشار اسد در دیدار با علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت، آنچه اکنون در سوریه رخ می دهد، فقط علیه این کشور نیست، بلکه علیه همه منطقه است.

گزارش رادیو فرانسه: بروجردی که روز شنبه به سوریه رفت، امروز یکشنبه، با بشار اسد ملاقات کرد. قبل از این ملاقات، وی با وزیر خارجۀ سوریه دیدار داشت. به همین مناسبت، بروجردی تأکید کرد که جمهوری اسلامی به حمایت خود از رژیم دمشق ادامه خواهد داد.

وی گفت: امنیت سوریه را امنیت خود می دانیم و بر این اساس در كنار برادران سوری خواهیم بود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved