آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 1 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 22 August

مردم از معاشرت با قاچاقچيان مواد مخدر پرهیز کنند

ایسنا: رييس کل دادگستري استان فارس با تأکيد بر اهميت کار فرهنگي در امر مبارزه همه جانبه با مواد مخدر گفت: امروزه موضوع قاچاق مواد مخدر و آثار مخرب آن براي کشور ما معضلي است که طراحی‌های آن در خارج از مرزهای کشور انجام مي شود و هدف دشمنان آلوده کردن جوانان اين مرز و بوم است.

ذبيح الله خدائيان در نشست کميته قضايي و انتظامي مبارزه با مواد مخدر اين استان با تأکيد بر نقش اقدامات فرهنگي در خنثي کردن توطئه هاي دشمن خاطر نشان کرد: متأسفانه برنامه هاي تدوين شده در مبارزه با اين بلاي خانمان سوز حتي با تقديم شهداي بسيار در اين راه و پرداخت هزينه هاي سنگين مادي و معنوي موفقيت چنداني را به همراه نداشته است.

وي اعتياد را يکي از عمده ترين علل وقوع جرايم در استان فارس خواند و افزود: مشکلي که امروز دامنگير استان است وجود معتاداني است که چهره شهر را مخدوش مي کنند و زمينه ناامني و جرايم را فراهم می کنند.

رييس کميته قضايي و انتظامي مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: وقتي فردي در خانواده معتاد مي‌شود در عمل خانواده وی سرپرست خود را از دست می دهد و به لحاظ وجود تنگناهای اقتصادي زمينه براي آسيب هاي اجتماعي از جمله طلاق فراهم مي شود که در اينجا بايد نهادهاي حمايتي نقش ويژه اي ايفا كنند، چرا که علل بسياري از طلاق ها و از هم پاشيدگي خانواده ها ريشه در اعتياد سرپرستان خانواده دارد.

خدائيان پول شويي را از ديگر ضربات قاچاق مواد مخدر به اقتصادي کشور خواند و افزود: مواد مخدر ام‌الفسادي است که بخش هاي زير ساختي کشور را هدف قرار داده و مبارزه با این پدیده شوم همکاري و ممارست و تعامل و حرکت جهادي همه سازمان ها را طلب مي کند.

نماينده عالي قوه قضاييه در استان فارس با انتقاد از عدم همکاري نهادهاي ذي‌ربط در راستاي راه‌‌اندازي اردوگاه‌هاي ويژه ترک اعتياد و نگهداري معتادان پرخطر در شيراز گفت: دستگاه قضايي و انتظامي با برخوردهاي شديد و جدي و اجراي احکام اعدام سوداگران مرگ بخش قابل اهميتي از موضوع مبارزه با مواد مخدر را انجام داده است اما لازم است نهادهايي که بودجه هاي مستقيم در راستاي مبارزه با این پدیده شوم دریافت می کنند در عرصه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی اقدامات پیشگیرانه را نیز انجام دهند.

خدائيان در بخش ديگر از سخنان خود با اشاره به ظرفيت هاي قانوني در برخورد با توزيع‌كنندگان مواد مخدر گفت: قضات مي توانند بر اساس ادله و مستندات محکم طبق قانون حکم به تخريب و يا ضبط ملک توزیع کنندگان مواد مخدر به نفع دولت صادر كنند.

در پایان این نشست ريیس کل دادگستری فارس بر ادامه برخورد قاطع قضایی و انتظامی با پدیده مواد مخدر، اجرای احکام اعدام سوداگران مرگ و همچنین تخریب و ضبط املاکی که به محل توزیع و مصرف مواد مخدر تبدیل شده‌اند؛ تاکید کرد.

وی هم‌چنین خواستار پیگیری راه‌اندازی اردوگاه نگهداری معتادان و هم‌چنین بیمارستان تخصصی ویژه ترک اعتیاد توسط نهادها و سازمان های مسئول شد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved