آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 27 مرداد ماه 1391 برابر با 2012 Friday 17 August

زلزله کودکان قالیباف را غافلگیر کرد

شهرزادنیوز: هنوز آمار دقیقی از تعداد کودکان و زنانی که در زلزله آذربایجان شرقی کشته شدند، اعلام نشده است، اما به گفته احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران، درعکس های زلزله، کودکان آسیب دیده بسیاری در آغوش مردم دیده می شوند . تعداد زیادی از این کودکان برای کمک به خانواده های خود در کارگاه های قالی بافی مشغول به کار بوده اند که این حادثه رخ داده است.

به گزارش فارس، وی با اشاره به سبک خاص قالی بافی در تبریز اظهارداشت که مساله بیمه کردن کارگاه های فرش بافی و کارگران آنها در قوانین هست، اما نمی‌داند که آیا کسی در این زمینه پاسخگو هست یا خیر.

از سوی دیگر، برخی فعالان در شبکه اجتماعی فیسبوک از بیشتر بودن تعداد قربانیان زن نسبت به مرد خبر دادند. از جمله علی ثباتی، فعال فرهنگی، پس از سفر به منطقه زلزله زده، طی گزارشی نوشت که در ساعت وقوع زلزله اکثراً زنان در خانه بودند و مردان در بیرون یا سر کار. به همین علت تعداد زنان کشته شده بیشتر بوده است.

در این میان رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد که تا کنون 15 کودک یتیم که دو سرپرست خود را از دست داده‌اند و 25 کودک که در این حادثه تک سرپرست شدند، شناسایی و ساماندهی شده‌اند. این کودکان در وهله اول به فامیل درجه یک و در وهله دوم تحت پوشش مراکز نگهداری و شبه خانواده‌های تحت پوشش سازمان سپرده‌ خواهند شد.

به گزارش ایسنا، همایون هاشمی همچنین از ایجاد 22 مهدکودک و روستامهد در مناطق آسیب دیده برای مرتفع کردن آشفتگی و بی‌قراری کودکان خبر داد.

به گزارش این خبرگزاری، پیش از آن نیز، مریم مجتهد زاده، رییس مرکز زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، وعده تشکیل کمیته ای «با مشارکت زنان خیر و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در امور زنان، مشاوران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی» برای «رفع مشکلات زنان و کودکان» را داده بود.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved