آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 23 مرداد ماه 1391 برابر با 2012 Monday 13 August

اقتصاد امام زمانی؛ آغاز جیره بندی کالاهای اساسی

خبرنگار ما از تهران: روزهایی که یادآور ایام جنگ در ایران است. وقتی کالاهای اساسی مثل روغن و برنج و قند و شکر جیره بندی می شد و با کوپن تحویل مردم می‌دادند. ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داده است که کار بررسی چگونگی سهمیه بندی کالاهای اساسی برای پیاده کردن اقتصاد مقاومتی و تدبیر برای جلوگیری از افزایش مشکلات انجام شده و به زودی آغاز می شود.

این طرح شامل 9 ماده است. گرچه درباره روش توزیع کالاهای اساسی راهکاری قید نشده است اما پیشنهاد این است که بندی به این طرح اضافه شود تا کالاهای اساسی از طریقی از جمله توزیع کارت الکترونیکی به خانوارها داشته باشد تا هر خانواده از سهم مشخصی از دریافت کالاهای اساسی که با ارز مرجع وارد می شود برخوردار شود. البته این نماینده مجلس مدعی است بحث توزیع کوپن هم منتفی است زیرا اقتصاد ما از این مرحله عبور کرده است. آنچه مطرح است دقت در نحوه توزیع کالاهای اساسی و جلوگیری از فساد است. در مقابل علی اکبر ترکان مدیرعامل اسبق شرکت نفت تنها راهکار نجات از این شرایط را کوپنی کردن اقتصاد نامیده است.

به فاصله دو هفته آخوند احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و کاظم صدیقی امامان جماعت تهران گفته اند همه چیز از جمله گرما و سرما و گرانی‌ها به دست خداست و گرانی و بیکاری‌ مقدمه ظهور امام زمان است.

در تهران گزارش می شود که تعداد زیادی از مردم شروع به خرید مایحتاج ضروری خود به صورت عمده کرده اند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved