آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 23 مرداد ماه 1391 برابر با 2012 Monday 13 August

خسارت 500 میلیارد تومانی زلزله آذربایجان

نماینده ورزقان در مجلس گفت که خسارات زلزله اخیر بالغ بر ۵۰۰ میلیارد برآورد می‌شود که باید برای ترمیم آن ستاد ویژه‌ای تشکیل شود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، الله‌وردی دهقانی نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) طی سخنانی در خصوص وقوع زلزله در شمال غرب کشور اظهار داشت: این زلزله مرگبار بیش از 300 کشته داشته که حدود 100 نفر از این افراد از ورزقان هستند.

وی افزود: در این حادثه علاوه بر اینکه 50 درصد ساختمان‌های شهر تخریب شد، بیش از 90 درصد روستاها هم از 20 تا صددرصد تخریب شده‌اند.

دهقانی ادامه داد: راه‌های ارتباطی ورزقان در همان 24 ساعت اول از بسته و اکثر ساختمان‌های دولتی هم ویران شد.

نماینده ورزقان گفت:‌ عدم وجود و شکل‌گیری ستاد مدیریتی بحران در ورزقان باعث بوجود آمدن خسارت‌هایی در این شهر شده و غیر‌مقیم بودن فرماندار و خیلی از مسئولان باعث تأخیر حدود 3 ساعته حضور این مسئولان در محل حادثه و عدم شکل‌گیری ستاد مدیریتی بحران شد.

دهقانی خطاب به وزیر کشور اظهار داشت: مسئولین و مردم حاضر در محل حادثه مدیریت امداد را برعهده گرفتند که جا دارد از آنها تشکر کنم.

وی اضافه کرد: کار امدادرسانی در ورزقان از دیروز شروع شد ولی ما دچار کمبود چادر، پتو و برخی اقلام دیگر هستیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: روز گذشته مطلع شدم که آقای فقیه به همراه دو وزیر در آسمان ورزقان چرخ زدند لذا ما نتوانستیم آنها را زیارت کنیم.

دهقانی گفت: بنده شب گذشته طی تماسی به معاون پارلمانی آقای فقیه مطالبی را گفتم و بر همین اساس از آقای فقیه می‌خواهم که اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده ورزقان گفت: از وزیر کشور می‌خواهم که به استانداری دستور ویژه برای مدیریت بحران بدهد و ستاد ویژه‌ای برای ترمیم خسارت‌های وارد شده که بالغ بر 500 میلیارد تومان برآورد شده، ایجاد کند.

وی با بیان اینکه وقوع چنین حوادثی در کشور کم نیست، افزود: ضمن تشکر از اقدامات دولت نهم و دهم برای استحکام مناطق روستایی جا دارد که مسئولین بیش از گذشته در این خصوص همت داشته باشند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved