آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 21 مرداد ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 11 August

مردم مراقب اصلاح‌طلبان خوش‌خیم و بدخیم باشند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید مراقب اصلاح‌طلبان خوش‌خیم و بدخیمی که به دنبال هنجارشکنی هستند، باشند.

محمدرضا باهنر در نشست جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان که در ارتباط با مسائل روز کشور و در حسینیه جوادالائمه این شهر برگزار شد با اشاره به ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) اظهار داشت: در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از فرمان حضرت علی (ع) به مالک‌اشتر به ‌عنوان سند عدالت‌خواهی یاد شده است و ما افتخار می‌کنیم که پیرو و شیعه این امام بزرگوار هستیم.

وی به مسائل روز جهان و تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمله به ایران اشاره و تصریح کرد: در این ارتباط باید گفت جواب ما مانند گذشته است و تمامی نیروهای مسلح نظیر ارتش، سپاه و بسیج با این فرض که حمله به ایران در نزدیک‌ترین زمان انجام خواهد شد در آمادگی کامل به سر می‌برند.

هشت سال دفاع مقدس کشور را در قبال تهدیدات نظامی بیمه کرده است
نایب رئیس مجلس با اشاره به پیشرفت‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تولید و ساخت تجهیزات نظامی بیان داشت: ارتش و سپاه هر گونه دست درازی به خاک ایران را قبل از خرابکاری با قدرت لایزال الهی قطع می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه رشادت جوانان کشور در هشت سال دفاع مقدس، ایران را تا سال‌ها از هر گونه حمله نظامی بیمه کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران جنگ نرم را در دستور کار خود قرار داده تا با تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی نظام اسلامی ایران را به زانو درآورد.

باهنر با بیان اینکه تاکتیک و روش‌های دشمنان نسبت به 30 سال قبل تغییر کرده است، گفت: قدرت ایران اسلامی نسبت به 30 سال قبل کم‌تر نیست بلکه بیشتر هم شده است و قدرت آمریکا نیز از 30 سال قبل بیشتر نشده است.

وی سقوط دولت‌های عربی وابسته به آمریکا در طول یک‌ سال اخیر را از دستاورهای انقلاب اسلامی ملت ایران دانست و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی تنها راه مقابله با نظام اسلامی ایران را در جنگ سرد می‌دانند.

پایبندی به فتوای رهبری در مورد سلاح‌های هسته‌ای
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور با اشاره به موضوع انرژی هسته‌ای و نشست 1+5 با ایران گفت: تکلیف ما با کشورهای غربی و آمریکا مشخص است و دسترسی به فناوری هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز جزو حقوق ملت ایران است.

وی به فتوای رهبر معظم انقلاب در حرام دانستن استفاده از سلاح‌های هسته‌ای اشاره کرد و بیان داشت: کشورهای غربی می‌دانند که مردم ایران چقدر به فتوای رهبر معظم انقلاب پایبند هستند و هیچ‌ گاه به سمت ساخت سلاح‌های هسته‌ای نمی‌روند.

باهنر با تاکید بر اینکه باید تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل کرد، اظهار داشت: کشورهای غربی می‌خواهند که ایران انرژی هسته‌ای نداشته باشد، اما تحریم‌ها و کارشکنی‌های آنها موجب شد که اکنون بیش از 11 هزار سانتریفیوژ در تاسیسات هسته‌ای ایران فعال باشند و در حال حاضر نیر غنی‌سازی 20 درصد انجام می‌شود.

گرانی‌ها برای مردم غیرقابل تحمل است
وی در ادامه با اشاره به حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم نمایندگان خوبی را راهی مجلس کردند و در این چند ماه آغاز به کار مجلس جلسات خوبی نیز با وزاری دولت برگزار شده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور با اشاره به برخی مشکلات و نابسامانی‌های اقتصادی نظیر گرانی مرغ و کم‌کاری دولت در این زمینه بیان داشت: بسیاری از این مشکلات با کمی تدبر و زود فکر کردن قابل حل بود که البته در ارتباط با موضوع گرانی مرغ به فکر افتادند و به صورت موقت این مشکل برطرف شد.

وی افزود: به منظور مقابله با تحریم‌ها و مقابله با مشکلات موجود جلساتی با حضور سران سه قوه برگزار شده است.

افزایش تورم غیرقابل تحمل است
باهنر با انتقاد از بالا رفتن تورم و افزایش رشد نقدینگی و اینکه این‌گونه مشکلات و گرانی‌ها برای مردم غیرقابل تحمل شده است، اظهار داشت: رشد نقدینگی به بالاترین میزان خود در طول 15 سال اخیر رسیده که اگر جلوی آن گرفته نشود کشور امسال تورم 40 درصدی را تجربه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بخش تولید، سرمایه در گردش ندارد و به تسهیلات بانکی نیاز دارد، تصریح کرد: دولت در بحث هدفمندی یارانه‌ها که جزو ضرورت‌های جامعه بود به دلیل سختگیری‌هایی که در ابتدای اجرای این قانون انجام داد و به کار نگرفتن اهرم‌های اقتصادی افزایش قیمت‌ها را در دی‌ماه سال 90 رقم زد که نتیجه آن گرانی سکه و دلار بود.

در زمینه اقتصاد الگوی خاصی نداریم
نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه سال 91 سالی ویژه برای کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: امسال، سال آخر دولت دهم و هم‌چنین نخستین سال مجلس نهم است و هم‌زمان در این سال کشور با اوج فشارهای اقتصادی از سوی کشورهای غربی مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هر سال را به یک شعار اقتصادی نام‌گذاری می‌کنند، تصریح کرد: این نشان ‌دهنده آن است که مسائل اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید گفت اگر چه در زمینه مردم‌سالاری دینی در جهان حرفی برای گفتن داشتیم، اما در زمینه اقتصادی الگوی خاصی را به جهانیان ارائه نکردیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور ادامه داد: حداکثر ادعای دولت‌ها در این چند ساله این بوده که تنها به نوعی این وضع را اداره کنند، اما قدمی برای یک جهش اقتصادی برداشته نشده و با اینکه کشور از نظر علمی به پیشرفت‌های بالایی دست یافته، اما بسیاری از طرح‌های علمی تجاری‌سازی نشده است.

طیف اصولگرا نامزدی را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی نکرده است
وی هم‌چنین در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری و برخی شایعات موجود در ارتباط با اعلام آمادگی برخی افراد از سوی طیف اصولگرا برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: در این زمینه تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی نظیر جبهه پیروان خط امام و رهبری و جبهه متحد اصولگرایی برای انتخابات ریاست جمهوری به معرفی افراد به صورت مصداقی وارد نشده‌ است.

باهنر افزود: اکثر کاندیداهای ریاست جمهوری به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند و ستاد هم زده‌اند و به دنبال اعضا و گروه‌هایی نیز هستند، اما هیچ فردی به لحاظ حقوقی کاندیدای ریاست جمهوری نشده و به سمت جلب توجه احزاب نیز نرفته است.

وی ادامه داد: مردم باید مراقب اصلاح‌طلبان خوش‌خیم و بدخیمی که به دنبال هنجارشکنی هستند، باشند.

نایب رئیس مجلس با اشاره به هم‌زمانی انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: این دو انتخابات بر هم‌دیگر تاثیراتی را خواهند گذاشت، اما نباید این دو انتخابات فدای یکدیگر شوند.

وی افزود: تعداد اعضای شورای اسلامی در شهر اصفهان به 21 نفر می‌رسد که نسبت به دوره قبلی به طور تقریبی دو برابر می‌شود.

باهنر هم‌چنین از برگزاری انتخابات نظام مهندسی کشور در اوایل شهریو ماه سال جاری خبر داد و گفت: این انتخابات در سراسر کشور و در استان‌های مختلف برگزار می‌شود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved