آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 16 مرداد ماه 1391 برابر با 2012 Monday 06 August

پرداخت پول به مشاور اوباما از سوی شرکت مرتبط با سپاه

سایت موسوم به "دیپلماسی ایرانی": دیوید پلاف، مشاور عالی کاخ سفید که در انتخابات ریاست جمهوری 2008، ریاست ستاد انتخاباتی باراک اوباما را بر عهده داشت، پذیرفته است بابت دو سخنرانی در سال 2010 از یک شرکت که در ارتباط تجاری با دولت ایران قرار دارد، هزینه ای 100 هزار دلاری دریافت کرده است.

گزارش روزنامه واشینگتن پست حاکی از آن است، یک زیر مجموعه شرکت ام تی ان، شرکت مخابراتی آفریقای جنوبی، بابت دو سخنرانی که وی در دسامبر 2010 در نیجریه داشته 100 هزار دلار پرداخت کرده است. این سخنرانی ها یک ماه پیش از ملحق شدن پلاف به کارمندان کاخ سفید انجام شده بود.

پس از سخنرانی های پلاف؛ شرکت ام تی ان به دلیل فعالیت هایش در ایران و سوریه و نقض تحریم ها تحت فشار آمریکا قرار گرفت. گفته می شود در زمان سخنرانی پلاف، این شرکت مشارکتی 5 ساله با شرکت مخابرات ایران داشته است.

هرچند هیچ منع قانونی برای دریافت هایی که پلاف از این شرکت به عنوان یک شهروند داشته، وجود ندارد، اما موضوع پذیرش دریافت 100 هزار دلار از سوی مشاور اوباما آن هم از شرکتی که در ایران فعالیت دارد، مشکلاتی را برای کاخ سفید ایجاد می کند.

میت رامنی، رقیب جمهوریخواه اوباما همواره وی را به ملایمت در قبال ایران متهم کرده و اکنون با انتشار این خبر، موضع رامنی علیه اوباما تقویت می شود.

شرکت ام تی ان از سال 2005 وارد بازار ایران شد و به سرعت تجارت خود در زمینه تلفن های همراه در ایران را گسترش داد. اما همکاری این شرکت با ایرانسل که گفته می شود تحت کنترل سپاه پاسداران قرا دارد، حساسیت مقامات آمریکا را برانگیخت.

پس از سخنرانی پلاف نیز توجه کاخ سفید به فعالیت ام تی ان در ایران بیشتر شد و برخی ادعا کردند تهران از این شرکت برای دسترسی به ابزار ها و تکنولوژی نظارتی استفاده می کند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved