آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 مرداد ماه 1391 برابر با 2012 Monday 30 July

نشانه هایی از تغییر موضع روسیه در قبال سوریه؟

رادیو فرانسه: دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه می گوید که موضع این کشور درباره بحران سوریه با مواضع آمریکا و انگلیس در این باره، آن گونه که گفته می شود، فاصله چندانی ندارد.

در حالیکه فرانسه از اول ماه اوت – یعنی از روز چهارشنبه آینده، پس فردا- ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده خواهد گرفت، لوران فابیوس وزیر خارجه این کشور امروز اعلام کرد که فرانسه تا پایان این هفته خواهان جلسه فوری وزرای خارجه کشورهای عضو شورای امنیت، به قصد توقف کشتارها و زمینه سازی برای گذار سیاسی در سوریه خواهد شد.

این در حالی است که امروز نشریه تایمز چاپ لندن مصاحبه ای را با دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه منتشر کرد که در آن مدودف مدعی شده است که موضع روسیه درباره بحران سوریه با مواضع آمریکا و انگلیس در این باره، آن گونه که گفته می شود، فاصله چندانی ندارد.

او که به قصد شرکت در مراسم افتتاح مسابقات المپیک در انگلستان به سر می برد، در این مصاحبه می گوید "همه ما بر این نکته پافشاری داریم که بدترین حالت در سوریه برپائی جنگ داخلی است."

نخست وزیر روسیه همچنین گفت که "من دقیقاً نمی دانم تعادل سیاسی در این کشور در آینده چگونه به وجود خواهد آمد و جای بشار اسد در این معادله کجا خواهد بود؟"

او اضافه کرد که این چیزی است که مردم سوریه باید درباره اش تصمیم بگیرند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved