آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 8 مرداد ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 29 July

مقاومت دلیرانه در حلب/ مقام غربی: اعمال جنایتکارانه اسد

به گزارش رادیو آلمان، در شهر حلب شورشیان سوریه تا کنون توانسته‌اند در برابر حملات نیروهای نظامی رژیم بشار اسد مقاومت کنند.

یک سخنگوی ارتش آزاد سوریه اعلام کرد که نیروهای نظامی اسد چندین حوزه‌ی شهر حلب را که تحت کنترل شورشیان قرار دارد با آتش توپخانه و همچنین هلیکوپترهای نظامی هدف قرار داده‌اند.

محله‌ی صلاح‌الدین در حلب بیش از همه هدف حملات ارتش رژیم سوریه قرار گرفته‌ است.

به گفته‌ی فعالان اپوزیسیون، شورشیان توانسته‌اند از پس حملات نیروهای نظامی اسد برآیند.

طبق اعلام آنان، در جریان درگیری‌های روز گذشته در حلب ۳۰ نفر کشته شده‌اند.


آلمان: اعمال جنایتکارانه رژیم اسد

وزیر امور خارجه آلمان با توجه به حملات نیروهای نظامی رژیم سوریه به شهر حلب، حکومت اسد را متهم کرد که به اعمال جنایتکارنه دست می‌زند.

گیدو وستروله در گفت‌‌وگو با نشریه آلمانی "بیلد آم زونتاگ"، بشار اسد را فراخواند که از قدرت کناره گیرد و از سوریه خارج شود.

وی در این رابطه اظهار داشت که سوریه با بودن اسد آینده‌ای ندارد و او بهتر است به خواست کشورهای عربی عمل کند و کشورش را ترک گوید.


راه حل یمنی امکان پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ابوظبی، رهبر شورای ملی سوريه (اپوزیسیون) شنبه شب در جمع خبرنگاران گفت، راه حل یمنی در مورد سوریه امکان پذیر نیست. بشار اسد مرتکب جنایات زیادی شده و باید محاکمه شود.

عبدالباسط سيدا که در یک کنفرانس خبری در ابوظبی سخن می گفت، با اشاره به اعطای پناهندگی به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن افزود، بشار اسد یک جنایتکار است و نباید به او پناه داد.

رهبر شورای ملی سوريه همچنین از کشورهای عربی که آنها را برادران و دوستان مردم سوریه نامید، خواست که به مخالفین رژیم اسد سلاح بدهند و گفت، ما خواهان سلاحهايی هستیم که بتواند از پیشروی تانکهای ارتش اسد جلوگیری کند و هواپیماهای جنگی او را ساقط نماید.

این اظهارات در حالی بیان می شود که خبرگزاری رویتر از ایجاد یک پایگاه سری در خاک ترکیه در نزدیکی مرز سوریه برای کمک رسانی به ارتش آزاد سوریه خبر داده است.

این پایگاه در نزدیکی شهر آدنا در جنوب ترکیه ایجاد شده است. جايی که پایگاه هوایی مشترک ترکیه و آمریکا (آنجلیکا) قرار دارد که پیش تر ارتش ایالات متحده از آن برای عملیات مربوط به عراق استفاده کرده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved