آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 8 مرداد ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 29 July

عضويت ايران در انجمن بين‌المللی پاركهای علمی لغو شد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي تامين نظر شوراي نگهبان با حذف ماده واحده عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در انجمن بين‌المللي پارك‌هاي علمي موافقت كردند كه بر اين اساس اين عضويت بر اين انجمن لغو مي‌شود.

به گزارش فرهنگ آشتي آنلاين به نقل از ايسنا، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز (يكشنبه)، با حذف ماده واحده لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در انجمن بين‌المللي پارك‌هاي علمي موافقت كردند.

در اين ماده واحده به دولت اجازه داده شده بود كه در انجمن بين‌المللي پارك‌هاي علمي عضويت يابد و نسبت به پرداخت حق عضويت مربوط و يا كمك اقدام نمايد، تعيين و تغيير دستگاه اجرايي طرف عضويت نيز بر عهده دولت بود.

در زمان بررسي اين ماده، مقتدايي سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات در توضيح دلايل حذف اين ماده عنوان كرد كه وزارت علوم در نامه‌اي رسمي از كميسيون درخواست كرده تا اين ماده واحده به دليل شباهت با عنوان عضويت در پارك‌هاي علم و فناوري حذف شود.

نماينده دولت در توضيح كوتاهي خاطر نشان كرد كه دو انجمن پارك‌هاي علم و فناوري و پارك‌هاي علمي (پارك‌هاي تحقيقات دانشگاهي) دو نوع متفاوت از يكديگر هستند كه تشابه نام باعث بروز خطا در ارائه اين لايحه شده است از اين رو دولت موافق با حذف اين ماده واحده مي‌باشد.

بر اين اساس نمايندگان با ۱۹۴ راي موافق، ۱۶ راي مخالف و ۱۸ راي ممتنع از مجموع ۲۴۸ راي با حذف اين ماده موافقت كردند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved