آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 2 مرداد ماه 1391 برابر با 2012 Monday 23 July

اتحادیه عرب: اسد باید برود / اپوزیسیون متحد شود

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوحه (قطر)، اتحادیه عرب بار دیگر از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه خواست از قدرت کناره گیری کند تا خونریزی و کشتار در این کشور متوقف شود.

نخست وزیر قطر یکشنبه شب در پایان نشست اتحادیه عرب در دوحه که برای بررسی بحران سوریه تشکیل شد، در جمع خبرنگاران گفت، چنانچه بشار اسد هرچه سریعتر استعفا دهد و از قدرت کنار برود، می تواند به گونه ای مطمئن از کشور خارج شود.

این مقام قطری افزود، کشورهای عربی اعلام آمادگی کردند در صورتیکه بشار اسد سریعا از قدرت کنار برود، مکان امنی برای اقامت وی فراهم کنند.

نخست وزیر قطر همچنین از مخالفان رژیم بشار اسد (شورای ملی سوریه و ارتش آزاد سوریه) نیز خواست برای تشکیل دولت انتقالی فورا متحد شوند.


اظهارات غیرمعمول سفیر روسیه

سفیر روسیه در پاریس روز یکشنبه بار دیگر بر دشوار بودن ادامه حکومت بشار اسد تاکید کرد.

به گزارش رادیو آلمان به نقل از خبرگزاری فرانسه، الکساندر اورلوف در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی "لوپاریزیان" گفته است اسد می تواند به شکلی آبرومندانه و با توافق‌های از پیش مشخص شده از قدرت کناره‌گیری کند.

سفیر روسیه در پاریس روز جمعه نیز در گفتگو با رادیو فرانسه گفته بود، بشار اسد به بی‌چشم‌انداز بودن موقعیتش واقف است و "پذیرفته از قدرت کنار برود."

این ادعا ساعتی بعد از سوی وزارت اطلاع‌رسانی سوریه تکذیب شد اما تکرار دوباره آن از سوی نماینده‌ی مهمترین و قدرتمندترین حامی سوریه حکایت از آن دارد که احتمالا مسکو نیز گزینه‌ی انتقال قدرت در دمشق را جدی‌تر از پیش در دستور کار خود قرار داده است.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved