آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 30 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Friday 20 July

پازلی که شبکه 4 سیما برای پنتاگون کامل کرد

مشرق- روز گذشته بود که سردار فهیمی معاون عملیات نیروی دریایی سپاه پاسداران اعلام کرد که سپاه در حوزه مین‌های دریایی و زیر مجموعه‌هایی مثل مین‌ریزی و ... از برتری تکنولوژیک برخوردار است و در واقع، دست برتر در این زمینه از آن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

این موضع محکم پس از آن اتخاذ شد که آمریکا اعلام کرده بود قصد دارد طی رزمایشی مشترک با برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، در بحث مین‌روبی تمریناتی را انجام دهد.

آمریکا همچنین قبل از موضع‌گیری صریح معاون عملیات نیروی دریایی سپاه اعلام کرده بود که زیر دریایی‌های روباتیک و بدون سرنشینی را در اختیار دارد که در بحث مین‌روبی در دریا به صورت ویژه‌ای به کمک ارتش آمریکا خواهند آمد و آمریکا در خلیج فارس از این امکان بصورت ویژه‌ای سود خواهد جست.

پس از پاسخ محکم و قاطع سردار فهیمی، واکنش جدیدی از سوی آمریکا در این باره مطرح و گزارش نشد تا اینکه ساعت‌های کاری روز چهارشنبه 28 تیرماه تمام شد و به شب رسیدیم.

اما حوالی ساعت 22:10 دقیقه چهارشنبه شب، شبکه چهارم سیما با پخش برنامه "چهارسوی علم" و موضوع آن یعنی قدرت زیردریایی‌های "مین‌روب" جدید! به صورتی مشکوک به تمام ماجراهایی که از ابتدای روز پیرامون این مسئله مطرح شده بود واکنش نشان داد.

در این مستند به اصطلاح علمی توانایی‌ زیردریایی‌های روباتیک در بحث مین‌روبی و نیز قابلیت‌ قایق‌های جنگنده روباتیک در نبرد دریایی به افکار عمومی ایران نشان داده شد.

در این مستند! البته از چند نمونه قایق‌های در ظاهر تفریحی جدید نیز سکانس‌هایی پخش شد و موضوع برنامه نیز در ظاهر "کشتی‌های آینده"! بود اما نقطه تامل برانگیز اینجاست که موارد نظامی در این مستند به اصطلاح علمی چه جایی داشت؟

بعلاوه آنکه این بخش‌های آخر مستند یاد شده بودند که به مقولات نظامی و بویژه مین‌روب‌های روباتیک! اختصاص داشت و گویا سازندگان و پخش کنندگان برنامه قصد داشتند حرف اصلی خود را در قسمت‌های پایانی فیلم بزنند.

جا دارد مسئولان سازمان صدا و سیما نسبت به این رخداد پیگیری‌های لازم را انجام دهند و به افکار عمومی در این زمینه پاسخگو باشند که چه دست‌هایی به صورت عمدی و شاید سهوی در زمینه افزایش اقتدار آمریکا در اذهان عمومی تلاش می‌کنند. مشرق این مسئله را پیگیری خواهد کرد.

معاون عملیات نیروی دریایی سپاه پاسداران در مصاحبه روز گذشته خود با تاکید بر اینکه مین‌روبی با سامانه‌های بدون سرنشین امکان پذیر نیست تصریح کرده بود: نیروی دریایی سپاه توانایی‌های دیگری علاوه بر مین برای مقابله با دشمنان دارد که در زمان لازم آمریکایی‌ها متوجه آن خواهند شد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved