آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 18 July

عنوانی جديد به رهبر کره شمالی اعطا شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد عنوان «مارشال» به کیم جونگ اون رهبر این کشور اعطا شده است. این عنوان پیش از این در اختیار کیم جونگ ایل پدر کیم بود که پارسال در گذشت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد: «تصمیمی برای اعطای عنوان مارشال به کیم جونگ اون، فرمانده عالی ارتش خلق کره، گرفته شد».

براساس این گزارش، این تصمیم روز سه شنبه به طور مشترک توسط چندین نهاد حزبی و دولتی بلندپایه گرفته شد.

جونگ اون ماه سپتامبر سال دو هزار و ده به سمت ژنرالی ترفیع درجه یافت.

اعطای عنوان مارشال به جونگ اون چند روز پس از آن صورت گرفت که در چارچوب تغییراتی در کره شمالی ظاهرا با هدف تحکیم کنترل رهبر جدید این کشور بر ارتش، ری یونگ هو فرمانده ارتش کره شمالی از سمت خود برکنار شد.

عنوان معاون مارشال اوایل این هفته به هیون یونگ چول اعطا و بدین ترتیب، زمینه برای انتخاب وی به عنوان جانشین ری در ارتش کره شمالی هموار شد.

چئونگ سئونگ چانگ از موسسه سجونگ در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «با توجه به اینکه عنوان معاون مارشال به هیون اعطا شده، جونگ اون ظاهرا به درجه نظامی بالاتر و جدیدی به عنوان فرمانده عالی ارتش نیاز داشته است».

وی افزود: «پس از آنکه جونگ اون تقریبا همه سمت های نظامی و حزبی را در اختیار گرفت، این تنها عنوان باقیمانده برای اعطا به وی بود».





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved