آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 24 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 14 July

تکرار "انسان گرایی" در سخنان اخیر مشایی نشانه چیست؟

جوان آنلاین: از روزي كه محمود احمدي‌نژاد در نشست مطبوعاتي خود در خردادماه سال گذشته اعلام كرد كه سكوت الهام‌بخش را در پيش گرفته و موضع دولت در قبال جريان موسوم به انحرافي و انتسابش به او سكوت است، حضور مشايي در تصاوير دوربين‌ها و عكس عكاسان كم و كمتر شد.

دیگر نه جلسات پاستور خبری از حضور رئیس دفتر جنجالی رئیس جمهور بود و نه خبری از سخنرانی های جنجالی.

در هر حال گمانه زنی ها درباره دلیل این سکوت یکباره ادامه داشت.عده ای دلیل آن را کاهش فشار ها بر دولت می دانستند چرا که جریان انحرافی حاشیه های بسیاری برای دولت به همراه داشت و عده ای نیز آن را تاثیر سخنان رئیس جمهور درباره سکوت.

عده ای هم از فععالیت این جریان با چراغ خاموش خبر می دادند و از اهداف پیدا و پنهان جریان انحرافی می گفتند.
بازار شایعات در خصوص رئیس دفتر رئیس جمهور تا آنجا داغ شد که حتی یک نشریه از بازجویی وی خبر داد.
بازجویی که بلافاصله توسط دفتر ریاست جمهوری تکذیب شدو بلافاصله روابط عمومي دفتر رييس‌جمهوري اعلام کرد كه اسفنديار رحيم‌مشايي بازجويي نشده است.

اما حالا خبر از سخنرانی جدید اسفندیار رحیم مشایی نشان از این دارد که جریان انحرافی چندان هم بیکار نبوده و عقاید خود را تغییر نداده است.

در هر حال رئیس دفتر جنجالی رئیس جمهور سکوت چند ماهه خود را به ناگاه شکسته است و در نشست مشترك مركز ملي جهاني شدن گفته است: «امروز زمان تفرق بني‌آدم به پايان رسيده و وقت آن است تا خانواده بزرگ جهاني به اعتبار نزديك شدن انسان‌ها به واسطه بزرگ‌شدن دايره وجودي آنها تشكيل شود؛ نبايد ظرفيت زيبا و ارزشمند كوچك شدن جهان در برابر بزرگي انسان ناديده گرفته شود.»

مشايي همه تمدن‌هاي بشري را حاصل زندگي مستقل فرزندان آدم توصيف و خاطرنشان كرد: «امروز زمان آن فرا رسيده كه همه فرزندان آدم به خانه مشترك خود برگردند و اقتضاي اين بازگشت آن است كه هركس همان احساسي را كه نسبت به پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزند خود دارد، نسبت به ديگر انسان‌ها نيز داشته باشد.»

وی همچنین در بخشی از این صحبت‌ها گفته است : « باید با کمک یکدیگر مناسبات جهان یکپارچه فردا را تنظیم کرده و آمادگی لازم برای یک زندگی جمعی جهانی را کسب نماییم. »

همانطور که مشاهده می شود در سخنان جدید رحیم مشایی نیز خبری از اسلام نیست و تنها واژه های مورد نظر رحیم مشایی جهان و انسان است!

البته این سخنان از سوی وی چندان هم عجیب به نظر نمی رسد چرا که از مطرح کننده مکتب ایرانی در مقابل نکتب اسلامی و کسی که طرح دوستی با مردم اسرائیل را مطرح می کند، چنین سخنانی طبیعی به نظر می رسد!

در هر حال از این سخنان پیداست، اسفنديار رحيم‌مشايي، مشاور ارشد رييس‌جمهور که پس از مدت‌ها سكوت و فعاليت در پرده، دوباره به صحنه آمده ، برگه‌هاي جديدي از نظريات سابق خود را نمايان كرده است تا به این ترتیب نشان دهد در طی تکمیل نظریات خویش ا ست و سکوت وی به معنای تغییر مواضع وی نبوده است!




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved