آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 22 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 12 July

پرونده‌سازی ارگان سیاسی سپاه علیه نشر چشمه

دیگربان: سایت «بصیرت» ارگان سیاسی سپاه با انتشار یادداشتی ۱۳ اتهام متوجه نشر «چشمه» کرد و از این انتشاراتی به عنوان یکی از چهار راس «جبهه مخالف» جمهوری اسلامی در حوزه ادبیات و فرهنگ نام برد.
این سایت روز چهارشنبه (۲۱ تیر) نشر «چشمه» را متهم به ترویج «ابتذال و انحراف‌های اخلاقي»٬ «ناديده گرفتن احکام اسلام» و «تخريب وجهه‌‌ افراد مذهبی» کرده است.
ترويج عقايد «نهيليستی»٬ «تبليغ فضای سياه»٬ «اهانت به نهادهای حکومتی»٬ «ترويج آموزه‌های مکاتب غربی»٬ «تخريب حاکميت دينی» و توهين به مقدسات» از دیگر اتهاماتی است که ارگان سپاه متوجه نشر «چشمه» کرده است.
سایت «بصیرت» در بخش دیگری از یادداشت خود از نشر «چشمه» به همراه مجله بخارا٬ بنیاد گلشیری و موسسه کارنامه به عنوان چهار راس «جبهه مخالف» جمهوری اسلامی یاد کرده است.
این یادداشت در شرایطی منتشر می‌شود که نشر «چشمه» به اتهام «ترویج همجنس‌بازی»، «ارتباط جنسی میان دختران و پسران» و «ترویج زنای با محارم» از سوی وزارت ارشاد لغو پروانه شده است.
دامنه برخورد با فعالان فرهنگی‌-‌هنری و ادبی در ماه‌های اخیر از سوی مقام‌های ارشاد تشدید شده است.
انحلال «خانه سینما» و اعمال محدودیت‌های تازه علیه سینماگران و لغو چندین کنسرت از جمله این محدویت‌ها و فشار‌ها محسوب می‌شود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved