آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 21 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 11 July

جرثومه‌های فساد مراکز نظامی را فراگرفته‌اند

دیگربان: سعید قاسمی از فرماندهان سابق سپاه از شکل‌گیری «جرثومه‌های فساد» در مراکز نظامی٬ اقتصادی و سیاسی خبر داد و از پرونده جنجالی چهار «دیپلمات» ربوده شده ایران در لبنان پرده برداشت.
به گزارش «رجا‌نیوز» آقای قاسمی این مطالب را در جریان یک سخنرانی به مناسبت سالگرد «ربوده شدن» احمد متوسلیان٬ فرمانده پیشین «لشکر ۲۷ محمد رسو‌ل‌الله» سپاه بیان کرده است.
وی برای نخستین‌بار برخلاف ادعای مقام‌های ایران اعلام کرده که احمد متوسلیان خرداد ماه سال ۱۳۶۰ به دستور علی خامنه‌ای٬ رئیس جمهور وقت با دو یگان سپاه برای جنگ با اسرائیل به سوریه و لبنان فرستاده شده بود.
قاسمی به طور تلویحی گفته محسن رضایی٬ فرمانده وقت سپاه با اعزام این دو یگان مخالف بود٬ اما آقای خامنه‌ای به متوسلیان چنین دستور داده بود که «ماموریت داری باید بروی در لبنان بجنگی.»
وی در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری نکردن دولت وقت سوریه با یگان‌های اعزامی سپاه به لبنان اشاره کرده که در ‌‌نهایت منجر به صدور دستور بازگشت این یگان‌ها از سوی آیت‌الله خمینی شد.
به گفته این فرمانده سابق سپاه٬ احمد متوسلیان هنگامی که می‌خواست به سفارت ایران در لبنان رفته و برخی اسناد که افشای آن‌ها «آبروی نظام» را می‌برد را از سفارت‌خانه خارج کند٬ دستگیر شد.
متوسلیان ۱۴ تیر سال ۱۳۶۱ هنگام عزیمت به بیروت به همراه سه تن دیگر «دستگیر» شد و تاکنون از سرنوشت وی و همراهانش اطلاعی در دست نیست.
موسی فخر روحانی٬ سفیر وقت ایران در بیروت نیز در گفتگویی با هفته‌نامه «پنجره» به بازخوانی بخش‌هایی از پرونده «ربایش» احمد متوسلیان پرداخته است.
آقای فخر روحانی گفته پس از ربودن شده این چهار «دیپلمات»٬ عماد مغنیه که آن زمان ۲۰ سال داشت «دیوید دوج» رئیس سازمان سیا در خاورمیانه را به گروگان گرفت که جمهوری اسلامی می‌توانست وی را با چهار «دیپلمات» ربوده شده خود مبادله کند.
سفیر پیشین ایران در لبنان گفته اکبر هاشمی رفسنجانی در آن زمان به درخواست حافظ اسد٬ رئیس جمهور وقت سوریه «دستور آزادی» این مقام آمریکایی را صادر کرد و در ‌‌نهایت این مبادله صورت نگرفت.
فخر روحانی در عین حال گفته که هاشمی رفسنجانی در خصوص اعزام نیرو‌های سپاه به سوریه و لبنان در نماز جمعه تهران به صراحت سخن گفته بود که این اقدام وی با اعتراض آیت‌الله خمینی همراه شد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved