آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 20 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 10 July

دستگیری چند فعال دانشجويی در تبریز و تهران

منابع حقوق بشری گزارش داده اند که هفته گذشته فعال سابق دانشجویی هاشم میرزاده توسط مامورین امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گردید.

به نوشته وبسایت هرانا، هاشم میرزاده، فعال دانشجویی طی هفته گذشته توسط مأمورین امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گردیده است.

گفتنی است، خانواده ایشان شدیداً تحت فشارهای روحی روانی اداره اطلاعات تبریز مبنی بر عدم پیگیری و جلوگیری از رسانه‌ای شدن اخبار مربوط به فرزندشان می‌باشند و بر همین اساس تا این لحظه اخبار قابل اطمینانی از زمان و نحوه بازداشت این فعال سابق دانشجویی در دسترس نیست.

مهندس هاشم میرزاده فارغ التحصیل دانشگاه آزاد تبریز و از اعضای فعال تشکل دانشجویی آرمان بوده است و پیش‌تر و در جریان اعتراضات سال ۸۵ به کاریکاتور روزنامه ایران، بازداشت شده بود.


بازداشت میعاد افشار دانشجوی دانشگاه بهاییان

خبرگزاری هرانا - میعاد افشار، دانشجوی رشته عمران دانشگاه بهاییان و برادر میثاق افشار عضو جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، صبح روز شنبه ۱۷ تیرماه در منزل شخصیش در تهران بازداشت شد.

جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، به گفته شاهدین تعداد زیادی از ماموران امنیتی این دانشجوی بهایی را بازداشت کرده و علاوه بر تفتیش منزل، کلیه وسائل منزل را با خود به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. از وضعیت فعلی میعاد افشار اطلاعی در دست نیست اما به گفته مسئولین شعبه ۳ دادسرای زندان اوین او به بندرعباس منتقل شده است.

این دانشجوی بهایی پیش از این در ابتدای اسفند سال گذشته توسط ستاد خبری شهر بندرعباس احضار و تهدید به بازداشت شده بود.

پیش از این روز سه شنبه ۱۳ تیرماه نیروهای لباس شخصی با ورود به منزل میعاد افشار وسایل وی را تفتیش کرده و با ارائه حکم قضایی برادر وی میثاق افشار فعال حق تحصیل را برای روز ۱۸ تیرماه به شعبه ۳ دادسرای اوین احضار کرده بودند.

در خرداد ماه امسال میثاق افشار به دستور سازمان سنجش از دانشگاه شهید بهشتی اخراج شده بود. میثاق افشار دانشجوی ترم آخر رشته علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است که پیش از این سابقه بازداشت توسط وزارت اطلاعات در تهران را داشته است.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved