آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 18 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 08 July

کارخانه‌های تولید محصولات لبنی توان تولید ندارند

ایلنا: عضو هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع نیشابور اعلام کرد: کارخانه‌های تولید محصولات لبنی با افزایش قیمت نهاده‌های لبنی توان تولید ندارند.

حسین محمدیان در باره مشکلات واحد‌های لبنی شهرستان نیشابور تصریح کرد: در حال حاضر با افزایش قیمتهای نهاده‌های لبنی کارخانه‌های تولید کننده محصولات لبنی نیشابور توان تولید ندارند و این امر باعث شده واحد‌های تولید کننده برای جبران بخشی از مشکلات مالی خود ناچار شوند نیروهای کار خود را به حداقل برسانند.

او در ادامه یکی از عوامل تعطیلی واحد‌های تولید کننده محصولات لبنی را افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی شیر عنوان کرد و اظهار داشت: کشتار گاوهای شیری به جهت کمبود علوفه و گرانی قیمت آن یکی دیگر از عوامل تعطیلی و معضلات پیش روي تولید کنندگان محصولات لبنی است.

به گفته محمدیان ارائه تسهیلات بانکی با بهره کم به همه واحد‌های تولیدی شهرستان نیشابور و همچنین تخصیص ارز دولتی به این واحد‌ها که یکی از قطبهای صنایع تبدیلی شرق کشور به حساب می‌آیند می‌تواند برای برون رفت این واحد‌ها از بحران موثر واقع شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی شهرستان نیشابور در خاتمه نسبت به بهبود وضعیت واحدهای لبنی ابراز امید واری کرد و اذعان داشت: در مقطعی که برای واحد‌های صنعتی مشکل بوجود آمده است پیشنهاد می‌شود ارزش افزوده ۵ درصدی واحد‌های صنعتی (بغییر از واحد‌های لبني که هم اکنون معاف هستند) برای چند سالی حداقل تا پایان سال ۹۱ حذف شود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved