آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 17 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 07 July

تحریم فرصتی برای رسیدن به استقلال اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم تحریم‌های غرب علیه ملت ایران را بی تاثیر در روند رو به رشد نظام دانست و از تحریم‌ها به عنوان فرصتی برای رسیدن به خودکفایی و استقلال اقتصادی یاد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب استاد درس خارج حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا تأثیری در روند رو به رشد ملت ایران ندارد، گفت: این تحریم‌ها سبب بالندگی و رشد ملت ایران است.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: تردیدی نیست که تحریم موجب اذیت و سختی ملت می‌شود، اما تجربه نشان داده است زمانی که بشر احساس نیاز و سختی می کند با فکر و خلاقیت خود به سمت پیشرفت حرکت می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که تحریم‌ها را باید به فال نیک گرفت، اظهار کرد: گرچه تحریم‌ها سختی ملت را در پی دارد اما موجب می شود که انسان از تنبلی و تن پروری دست برداشته و به تکاپو بیفتد.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی را سبب آینده نگری بشر و توجه به زیرساخت‌ها توصیف کرد و ابراز داشت: کار در سایه عدم وابستگی به بیگانگان آینده روشنی را برای ملت به ارمغان خواهد آورد.
وی با اشاره به راهکارهای مقابله با تحریم‌ها، خواستار بی توجهی دستگاه دیپلماسی و به حساب نیاوردن کشورهای تحریم کننده نفت ایران شد و گفت: باید به توانمندی خودمان در عرصه اقتصادی توجه کنیم و بی نیاز به کشورهای دیگر در مسیر پیشرفت گام برداریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب دنیا را هم اکنون و در آینده محتاج ذخایر نفتی ایران دانست، و با بیان این که ذخایر نفتی را به دو صورت خام و تبدیل به محصول می‌توانیم ارائه دهیم، گفت: راه دوم بسیار مقرون به صرفه و مطمئن تر بوده و سبب جلب بازارهای بین‌المللی به سمت محصولات داخلی خواهد بود.
وی گفت: غربی‌ها از سر لجبازی مردم خود را به سختی می‌اندازند، البته مردم آنها نیز تا مدتی می‌توانند این شرایط را تحمل کنند، اما بالاخره از سردمداران خود عبور کرده و دست گدایی به سمت ما دراز خواهند کرد، یا این که سیاستمداران از مواضع خود عقب نشینی می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب در پایان تصریح کرد: ملت ایران، باید از فرصت تحریم بهترین استفاده را کرده و گام‌های بلند و اساسی برای رسیدن به استقلال اقتصادی، بردارد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved