آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 16 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Friday 06 July

ترورهای هسته ای؛ مصلحی فرانسه و آلمان را هم متهم کرد

رادیو آلمان: حیدر مصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، از کشف و دستگیری دو شبکه ترور و بمب‌گذاری خبر داد که به گفته‌ی او وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، اسرائيل، انگلیس، فرانسه و آلمان بوده‌اند.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران (۱۶ تیر/ ۶ژوئیه) بود. وی در سخنان خود از کشف دو شبکه بزرگ ترور و بمب‌گذاری خبر داد و آنها را متعلق به سرویس‌های جاسوسی اسرائیل، فرانسه، انگلیس، آمریکا و آلمان دانست.

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی اظهار داشت که دستگیری این دو شبکه به دنبال عملیات شش ماهه ماموران این وزارتخانه صورت گرفته است.

او در ادامه افزود که در جریان این دستگیری «سردرگمی میان سرویس‌های اطلاعاتی بوجود آمده و نمی‌دانند که چه طور این دو شبکه لو رفته است.»

از زمان اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸، به گفته‌ی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی چندین شبکه ترور و بمب‌گذاری کشف شده‌اند.

این شبکه‌ها همیشه وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس، اسرائیل و گاهی هم فرانسه معرفی می‌شدند اما در اظهارات وزیر اطلاعات ایران، برای اولین بار نام کشور آلمان نیز برده شده است.

جمهوری اسلامی از میان کشورهای اروپایی بیشترین رابطه تجاری و یکی از بهترین روابط سیاسی را با آلمان دارد.

هرچند پرونده اتمی ایران روابط بین دو کشور را سردتر از پیش کرده اما تا کنون هدف اتهامات امنیتی مقامات ایرانی تنها آمریکا، اسرائيل، بریتانیا و فرانسه بوده‌اند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved