آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 15 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 05 July

گازوئیل مصرفی در کشور سرطان‌زا است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران می‌گوید بر اساس مطالعات کارشناسان« گازوئیل مصرفی در کشور سرطان‌زا است.» به نظر او معاینه فنی می‌تواند یک هشدار باشد تا جامعه و افراد بعد از چند سال دچار بیماری‌های سخت نشوند.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه شهری ـ معاون شهردار تهران که به شورای شهر تهران آمده بود وضعیت معاینه فنی در تهران را نگران‌کننده دانست. جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر تهران بیش از 4 میلیون خودرو پلاک شده دارد، می‌افزاید: سال گذشته فقط 700 هزار خودرو معاینه فنی شدند که بیش از نیمی از آنها به صورت اجباری در معاینه فنی شرکت کرده‌اند و مابقی نیز از وسایل حمل و نقل شهرداری و زیر مجموعه آن بوده است.

به گفته او در بسیاری از شهرهای اطراف تهران و دیگر شهرهای کشور معاینه فنی به صورت غیر مجاز انجام می‌شود و حتی گاه با تماس تلفنی و بدون مراجعه خودرو، برچسب معاینه فنی صادر می‌شود که لازم است تمام مراکز معاینه فنی در سطح کشور به حالت مکانیزه تغییر یابند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران پیشنهاد داد تا در صورت تصویب شورای شهر تهران و دولت، بانک اطلاعاتی در راهنمایی و رانندگی تشکیل شود و بدین ترتیب راهنمایی و رانندگی مکلف شود تا اطلاعات خودروهایی را که برچسب معاینه فنی دارند، ثبت کرده و با دوربین‌های خود، خودروهایی را که فاقد برچسب معاینه فنی هستند را شناسایی و برای آنها به صورت مکانیزه برگ جریمه صادر کند.

تشکری هاشمی همچنین پیشنهاد «ممنوعیت تردد موتورسیکلت در منطقه بازار» را به شورا ارائه کرد و قول داد برای تعویض موتورسیکلت‌های بنزینی با برقی، تسهیلاتی ارائه می‌شود. او همچنین ابراز امیدواری کرد که تا با تصویب این امر تعداد موتورسیکلت‌های بی‌کیفیت وارداتی که علت پنجاه درصد تلفات راهنمایی و رانندگی هستند، کاهش یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در برابر پرسش شورا درباره از رده خارج کردن اتوبوس‌های فرسوده، معتقد است: دولت تا کنون به تعهدات خود مبنی بر واگذاری هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران عمل نکرده است و این در حالی است که این امر در طرح جامع ترافیک ذکر شده و به تصویب دولت رسیده بود.

به گفته تشکری در حال حاضر دولت می‌تواند یا به تعهدات خود عمل کرده و اتوبوس‌های مورد نیاز را در اختیار شهرداری قرار دهد و یا اینکه در این تصمیم خود تجدیدنظر کند، چرا که در صورتی که دولت به تعهدات خود عمل می‌کرد، در حالی که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران باید 11 هزار اتوبوس در اختیار داشت، اکنون تنها هفت هزار دستگاه اتوبوس دارد.

او در ادامه با بیان اینکه 1400 دستگاه از اتوبوس‌های شرکت اتوبوسرانی شهر تهران فرسوده است، می‌گوید: این اتوبوس‌ها روزانه به طور متوسط 1100 مسافر را جا به جا می‌کنند و در صورت اجرای مصوبه دولت یک میلیون و 200 هزار مسافر روی زمین می‌مانند و مردم باید به صورت پیاده سفرهای شهری خود را انجام دهند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved